Proje Adı
Dijital Öyküleme Ile Erken Matematik Ve Okuryazarlık Becerilerinin Desteklenmesi
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
KARABÜK Ü. SAĞLIK BİLİMLERİ F. ÇOCUK GELİŞİMİ B.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
23.06.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
29.06.2024
Proje Özeti
Bu projeyle okul öncesi öğretmenlerinin dijital öykülemenin nasıl yapılacağını deneyerek öğrenmeleri, dijital öykülemeyi okul öncesi çocukların erken matematik ve erken okuryazarlık becerilerini desteklemede kullanabilmeleri, yenilikçi bir eğitim yöntemi olarak dijital öykülemeyi okul öncesi gelişimsel kazanımlara ulaşmada farklı etkinliklere transfer etme yeterliğini kazandırmak amaçlanmıştır. Projenin hedef kitlesi, Karabük İli köylerindekiler öncelikli olmak üzere resmi okul öncesi eğitim kurumlarında kadrolu olarak görev yapan okul öncesi öğretmenleridir. Projeye 30 okul öncesi öğretmeni dahil edilecektir. Ön uygulama aşamasında durum tespiti amacıyla katılımcılarla bire bir görüşme yapılacak, "Dijital Materyal Tasarımı Yeterlikleri Ölçeği" ve "Okul öncesi Öğretmenlerinin Erken Matematik Eğitimine İlişkin Yeterlikleri Belirleme Aracı" ve "Erken Okuryazarlık Becerilerini Değerlendirme Aracı" uygulanacaktır. Etkinlikte katılımcılara dijital öyküleme, erken matematik becerileri ile erken okuryazarlık becerileri ve eğitimi konusunda bilgi verilecek, ardından dijital öyküleme uygulamaları yaptırılacaktır. Okul öncesi eğitim programında yer alan kazanımlar dikkate alınarak belirlenen konularda öykü yazmaları istenecektir. Bilgi aktarımı yanında katılımcıların dijital öyküleme uygulama denemelerine fırsat verilecek, atölye ve grup çalışmaları yapılacaktır. Katılımcıların okul öncesi erken matematik ve okuryazarlık becerilerine yönelik dijital öyküler hazırlamaları, sunum yapmaları ve yapılanları değerlendirmeleri istenecektir. Etkinlik sonrasında katılımcıların proje ekibi ve proje sürecini değerlendirmelerine yönelik grup görüşmesi yapılacak, ön çalışmada kullanılan ölçüm araçları katılımcılara son test olarak uygulanacaktır. Böylece proje sürecinin etki düzeyi ortaya konmaya çalışılacaktır. Projenin tamamlanmasından üç ay sonra, katılımcı görüşmeleriyle edinilen kazanımların kalıcılığı değerlendirilecektir. Projeyle okul öncesi öğretmenlerinin dijital öykülemeyi yalnızca dil ve kavram gelişiminin desteklenmesinde değil farklı zamanlarda ve ortamlarda, diğer etkinliklerle bütünleştirerek kullanabileceği konusunda farkındalık oluşturacağı öngörülmüştür. Projenin özgün yanı, okul öncesi öğretmenlerine etkileşimli yenilikçi teknolojilerden dijital öykülemeyi çocuklarla yürütülecek matematik ve okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları başta olmak üzere diğer etkinliklerde kullanmaları desteklenecektir. Dijital öyküleme becerisi edinen katılımcıların meslek yaşamlarında bu yöntemi çocuklarla birlikte dijital materyal hazırlamada kullanılabilecek olması, projenin sürecinin çalıştay ve akademik ortamlarda paylaşılacak olması yaygınlaştırmada etkili olacaktır.
Hedef Kitle
Karabük İlinde Görevli Okul Öncesi Öğretmenleri
Anahtar Kelimeler
Erken Okuryazarlık, Dijital Öyküleme, Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi, Okul Öncesi Öğretmen Eğitimi,