Proje Adı
Lise Fen Bilimleri Öğretmenlerine Yönelik Nükleer Bilimler Okulu
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
EGE Ü. NÜKLEER BİLİMLER ENSTİTÜSÜ NÜKLEER UYGULAMALAR ABD.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
11.11.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
15.11.2024
Proje Özeti
Önerilen projemiz, Türkiye'de Sinop ve Mersin'de devam eden nükleer santral inşaatları nedeniyle gündeme gelen "Nükleer" konusunu ele almakta ve bu alanda özellikle öğretmenler arasında oluşan olumsuz algıları dönüştürmeyi hedeflemektedir. Medyada sıklıkla karşılaşılan bilimsellikten uzak tartışmalar, öğretmenlerin nükleer enerji konusunda yeterli ön bilgiye sahip olmamalarına ve bu konuda olumsuz bir tutum sergilemelerine yol açmaktadır. Bu olumsuz tutum, öğretmenlerin kendi uzmanlık alanlarına, öğrettikleri sınıf düzeylerine ve sosyo-ekonomik durumlarına göre farklılık göstermektedir. Projemizin ilk aşaması, Manisa Celal Bayar Üniversitesi'nde BİLSEM ve ortaokullarda görevli fen bilimleri öğretmenlerine yönelik olarak gerçekleştirilmişti. Ancak, geçen yıl yapılan değerlendirmeler ve yaygınlaştırma etkisi göz önünde bulundurularak, bu yılki projenin Ege Üniversitesi Nükleer Bilimler Enstitüsü'nde yürütülmesi planlanmış ve hedef kitle olarak liselerde görev yapan fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) öğretmenleri olarak belirlenmiştir. Ege Üniversitesi'nin seçilmesinin temel nedeni, hedef kitleye uygun etkinlikler düzenlemek için gerekli altyapıya sahip olmasıdır. Proje, nükleer bilimlerin günümüz teknolojisiyle entegre edilmesini, katılımcı merkezli ve ilgi uyandıran bir yaklaşımla sunmayı amaçlamaktadır. Eğitim, enerji alanının yanı sıra tıp, endüstri ve arkeoloji gibi alanlardaki uygulamaları da kapsayacak şekilde tasarlanmıştır. Etkinlikler, hedef kitleye uygun olarak geliştirilmiş ve uygulanacak eğitimin katılımcılar üzerindeki etkilerini ölçmek için nitel ve nicel ölçme paradigmalarının bir arada kullanıldığı karma bir değerlendirme sistemi kullanılacaktır. Projenin sonunda, katılımcı öğretmenlerinin nükleer bilimlerle ilgili bilimsel gerçekleri anlamaları, çok boyutlu yapısını dikkate alarak karar verme becerilerini geliştirmeleri ve bu bilgileri kendi kurumlarında kullanarak, özellikle meslektaşları ve öğrencileri arasında oluşan ön yargıları azaltmaya yönelik çalışmalar yapmaları hedeflenmektedir. Proje, öğretmenlerin nükleer bilimler konusundaki bilgi ve farkındalıklarını artırmayı ve toplumda bu konuda daha bilinçli bir yaklaşımın gelişmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
Hedef Kitle
Liselerde Görevli Fen Bilimleri Öğretmenleri
Anahtar Kelimeler
Nükleer Bilimler, Fen ve Teknoloji Eğitimi,