Proje Adı
Teknoloji Entegrasyon Planlama Modeli Kapsamında Öğretmenlere Üretken Yapay Zeka Ile Öğretimsel Amaçlı Ürünler Geliştirme, Tasarlama, Uygulama Eğitimi
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
BAHÇEŞEHİR Ü. EĞİTİM BİLİMLERİ F.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
14.05.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
22.09.2025
Proje Özeti
Bu projede, öğretmenlerin, öğretim süreçlerinde farklı amaçlar için kullanabilecekleri Üretken Yapay Zeka (ÜYZ) uygulamalarından ve bu uygulamaları nerelerden takip edebileceklerinden haberdar olmaları ve öğretim ortamlarını tasarlama hazırlıklarında bu uygulamalardan etkili bir şekilde nasıl yararlanabileceklerine yönelik beceri geliştirmelerini hedefleyen bir öğretmen hizmetiçi eğitim önerisi sunulmaktadır. Öğretimsel bir ihtiyacı karşılamak üzere kullanılabilecek Üretken Yapay Zeka uygulamaları, öğrenci merkezli öğrenme stratejilerini destekleyen, yaratıcılığı teşvik eden ve öğrenme deneyimini kişiselleştiren yapay zeka uygulamalarını içermektedir. Projenin temel amacı, öğretmenlere bu teknolojik yeniliği öğretim süreçlerini tasarlamada, materyal geliştirmede, ölçme değerlendirme uygulamaları geliştirmede etkili bir şekilde kullanabilmeleri için gereken bilgi, beceri, etiksel yaklaşım ve kendine güveni kazandırmaktır. Eğitim sonunda her bir öğretmenimizin, üretken yapay zeka uygulamalarının potansiyelleri, pedagojik açıdan sürece nasıl entegre edilebileceği, olası riskler ve etik sorumluluklar, teknolojik sınırlılıklar ve bu sınırlılıkları aşma stratejileri konularında derin bir anlayış geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Proje, öğretmenleri, üretken yapay zeka uygulamalarını bilinçli ve etkili bir şekilde öğretimsel hazırlıklarını güçlendirmek amaçlı kullanma konusunda donatmayı hedefleyerek, eğitim sistemine sürdürülebilir bir katkı sunmayı amaçlamaktadır. Çalışma, İstanbul genelindeki devlet okullarında görev yapan gönüllü öğretmenleri hedeflemektedir. Bu kapsamda eğitim süreci sonunda öğretmenlerin aşağıdaki davranışları kazanmaları amaçlanmaktadır: Üretken yapay zekanın ne anlama geldiğini ve öğretimsel bir ihtiyacı karşılama amaçlı ÜYZ uygulamalarının neler olduğunu bilmek . Üretken yapay zeka uygulamalarının öğretimsel bir ihtiyacı gidermek amaçlı kullanımının püf noktalarının neler olduğunu kavramak. Ders planı geliştirme, öğretim materyali (sunu, video vb.) hazırlama, derecelendirmeli ölçme kriteri(Rubrik) geliştirme ve ödevlere etkili dönüt verme amaçlı kullanabilecekleri üretken yapay zeka uygulamalarının neler olduğunu, özelliklerini bilmek ve öğrenme/öğretme problemine katkısını analiz edebilmek İlgili üretken yapay zeka uygulamalarını kullanarak, yapay zekadan ihtiyacına yönelik ders planı, e-materyal, ölçme materyali önerisi almak.. Üretken yapay zeka uygulamasından aldığı öneri ürünü (ders planı, sunu materyali, rubrik vb) kendi ihtiyacı doğrultutusnda yeniden yapılandırmak. Teknoloji Entegrasyonu Planlama Modeli?ni (TEP) (Roblyer & Doering, 2012) tanımak ve aşamalarını kavramak. Ürteken yapay zekanın önerdiği, ihtiyacı doğrultusunda yapılandırdığı ürünü (ders planı, sunu materyali, rubrik vb) TEP Modeli aşamalarını dikkate alarak dersine doğru yerde entegre edecek bir ders planı geliştirmek. Üretken yapay zeka uygulamalarından biri ile geliştirdiği ders planını mikro öğretim tekniği ile uygulamak ve değerlendirmek. Üretken yapay zeka uygulamalarını kullanmada etik değerlerin önemini kavramak.
Hedef Kitle
Devlet Okulu Öğretmenleri
Anahtar Kelimeler
Teknoloji Entegrasyonu, Öğrenme Ortamı Tasarımı, Üretken Yapay Zeka,