Proje Adı
İş Sağlığı Ve Güvenliği Yüksek Lisans Öğrencilerinin Yenilikçi Eğitim Uygulamaları İle İnşaat Sektöründeki Saha Deneyimlerinin Artırılması
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
10.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
12.09.2024
Proje Özeti
Bu proje, İş Sağlığı ve Güvenliği Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı öğrencilerinin inşaat sektöründeki saha deneyimlerini yenilikçi eğitim yöntemleriyle (oyunlaştırma, sanal gerçeklik) artırarak, öğrencilerin bu alanda daha etkin bir rol üstlenmelerini hedeflemektedir. Aynı zamanda, bu öğrencilerin iş güvenliği uzmanı olarak görev aldıkları durumlarda, yenilikçi eğitim yöntemlerini kullanarak çalışanların eğitimini daha ilgi çekici ve etkileşimli hale getirip güvenlik kültürünü artırmaya yönelik aktif bir rol üstlenmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Hedef kitle, İş Sağlığı ve Güvenliği Ana Bilim Dalında öğrenim gören yüksek lisans öğrencileri olarak belirlenmiştir. Hedef kitlenin seçiminde mezuniyet sonrasında iş güvenliği uzmanı olarak çalışabilmeleri etkili olmuştur. Pratiğin teoriden daha ön planda olduğu iş sağlığı ve güvenliği (İSG) eğitimlerinde yenilikçi eğitim uygulamalarının kullanımının kalıcı öğrenme üzerinde etkili olması beklenmektedir. Proje kapsamında İş Sağlığı ve Güvenliği Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı öğrencilerine, 1. gün oyunlaştırma tekniği ile inşaat sektöründe saha deneyimlerini artırmaya yönelik eğitim verilecektir. 2. ve 3. gün aynı konuların sanal gerçeklik tabanlı eğitimleri verilecektir. Eğitimlerde Çalışma ve Sosyal Güvenlik Eğitim ve Araştırma Merkezi (ÇASGEM) tarafından EuropeAid/140073/IH/SER/TR kodlu ÇASGEM'in Eğitim ve Araştırma Kapasitesinin Güçlendirilmesi projesiyle oluşturulan inşaat sektörüne ait sanal gerçeklik tabanlı eğitim modülleri kullanılacaktır. Oyunlaştırma ve sanal gerçeklik uygulamaları iş güvenliği eğitimini sadece teorik bilgilerle değil, interaktif ve eğlenceli bir öğrenme deneyimiyle zenginleştirerek saha becerilerini güçlendirmeyi hedeflemektedir. Anket, çalışma yaprağı, çoktan seçmeli test ve drama gibi çeşitli ölçme değerlendirme teknikleri bir arada kullanılarak görüş, bilgi ve becerilerin farklı şekillerde yansıtılmasına imkân sunulacaktır. Proje sonucunda, İş Sağlığı ve Güvenliği Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı öğrencilerinin yenilikçi eğitim teknikleriyle pratik kazanması, çalışanlara vereceği eğitimlerde bu teknikleri kullanarak kuruluşlara sürdürülebilir İSG kültürünün oluşmasında katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Hedef Kitle
İş Sağlığı Ve Güvenliği Yüksek Lisans Öğrencileri
Anahtar Kelimeler
İnşaat Sektörü, Oyunlaştırma, İş Sağlığı ve Güvenliği, Sanal Gerçeklik,