Proje Adı
Öğrenmede Evrensel Tasarım: Öğretim Stratejilerine Teknolojinin Entegre Edilmesi Ii
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
MUĞLA SITKI KOÇMAN Ü. EĞİTİM F.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
18.11.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
22.11.2024
Proje Özeti
Genel eğitim sınıfları heterojen bir yapıya sahip olduğundan tüm öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarının karşılanabilmesi için sınıf öğretmenlerinin öğrenmede evrensel tasarım ilkelerine dayalı olarak öğretim stratejilerine teknoloji entegrasyonuna ilişkin uygulama yeterliliklerinin arttırılması gerekmektedir. Öğrenmede evrensel tasarım kavramı uluslararası alanyazında erişilebilir eğitim ortamlarının hazırlanmasında başvurulan özgün bir yaklaşım olarak karşımıza çıkmaktadır. Öğrenmede evrensen tasarım çoklu temsil, çoklu katılım ve çoklu ifade ilkelerine dayanan bir yaklaşımdır. Son yıllarda eğitim ortamlarında metaverse ve yapay zekâ uygulamalarıyla öğrenmede evrensel tasarımın entegre edilmesi eğitim ortamlarının erişilebilirliği açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Bu projede öğretmenlere öğrenmede tasarım ilkeleri doğrultusunda plan hazırlama ve bu ilkeler doğrultusunda uygulama süreçlerini teknolojileri entegre edilmesi noktasında uygulamalı eğitimler sunulacaktır. Öğrenmede evrensel tasarım özgün bir yaklaşım olmakla birlikte teknolojinin ilerlemesiyle birlikte yüksek düzey teknolojilerin sınıf ortamına aktarılması her öğrenene ulaşmak noktasında oldukça önemlidir. Bu projeyle sınıf öğretmenlerin öğrenmede evrensel tasarım ilkeleri çerçevesinde öğretim planlarını yapılandırması, teknoloji destekli öğretim stratejileriyle kapsayıcı eğitim ortamlarının her öğrenci için tasarlanması ve öğrencilere hem bireysel hem toplumsal becerilerinin öğretiminde en üst düzeyde fayda sağlaması öngörülmektedir. Bu projenin amacı; sınıf öğretmenlerine, farklı bireysel özelliklere ve eğitim gereksinimlere sahip olan öğrencilere yönelik öğrenmede evrensel tasarım ilkeleri doğrultusunda öğretim planı ve teknoloji destekli uygulamalarla erişilebilir eğitim materyalleri geliştirip uygulayabilme becerisini kazandırmaktır. Proje bu yönüyle `özgün yöntem, teknik ve materyallerin etkili kullanımını yaygınlaştırmak? için öğretim stratejilerine teknolojinin entegre edilmesini ve uygulamasını amaçlamaktadır. Proje Muğla ilinde genel eğitim sınıf öğretmenlerinin katılımıyla 18-22 Kasım 2024 tarihleri arasında düzenlenecektir. Proje kapsamında öğretmenlere öğrenmede evrensel tasarım ilkeleri doğrultusunda nasıl öğretim gerçekleştirecekleri; animasyonlar, örnek videolar aracılığıyla düzenlenen etkinlikler ve erişilebilir eğitim materyalleri oluşturmak amacıyla tasarlanan teknoloji kullanımına ilişkin uygulamaların öğretimini içeren atölye çalışmalarıyla gerçekleştirilecektir. Projenin sonunda öğretmenlerin her öğrencinin eğitim gereksinimlerine yönelik öğretimi bireyselleştirmesi, bireysel farklılıklarını dikkate alarak öğretim uygulamalarını farklılaştırması ve teknoloji desteğiyle zenginleştirilmiş öğretim stratejileri ve eğitim ortamları sunması hedeflenmektedir. Öğretmenler, öğrenmede evrensel tasarım konusunda edindikleri bilgiler ve öğretim stratejilerine entegre edilen teknolojik uygulamalarla sınıflarında farklı öğrenme özellikleri olan öğrencileri kapsayan ders etkinlikleri planlayıp uygulayabilecektir.
Hedef Kitle
Genel Eğitim Sınıf Öğretmenleri
Anahtar Kelimeler
Öğretmen Eğitimi,