Proje Adı
Disiplinler Arası Yaklaşımlarla Bilim Ve Doğa Okulu-Ii
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
KAYSERİ ÇETİN ŞEN BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
22.06.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
27.06.2025
Proje Özeti
Bu projede, 7. sınıfta öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin okul dışı öğrenme ortamlarında birebir yaşantı geçirmeleri, doğada öğrenme ortamlarında farklı öğretim metotları konusunda deneyim kazanmaları, farklı disiplinlerde bir arada çalışmaları ve farklı disiplinlerle en az bir disiplini ilişkilendirmeleri, çevre bilinci kazanmaları, amaçlanmıştır. Birlikte çalışma, disiplin, iş birliği, problem çözme, sorumluluk alma, sosyal yaşam becerileri kazanma, kendini ifade etme, öğrenmeyi okulun dışına çıkararak farklı öğretim metotları ile tanışmak (drama, çocuk oyunları, gözlem, deney,) ve birebir ortamda yaşantı geçirmelerini sağlamak, öğrencilerin çevrenin ve doğanın farkında olmalarını sağlamak, çevreyi koruma bilinci kazandırmak, alanında uzman kişilerle öğrencileri bir araya getirerek birebir öğrenme ortamlarında yaşantı geçirmek, öğrencilerin sadece sınıf ortamında öğrenim yapmaları dışında doğada ve farklı ortamlarda öğrenme ortamı oluşturmalarına teşvik etmek, disiplinler arası bir yaklaşım sağlamak amaçlar arasındadır. Projenin etkinlikleri yürütücü kurumun yanı sıra Kayseri ilinde bulunan `Kayseri Bilim Merkezi', `Selçuklu Müzesi' ve `Koramaz Vadisi' gibi okul dışı öğrenme ortamlarında da gerçekleştirilecektir. Projenin hedef kitlesini Kayseri'de farklı ilçelerde 7. sınıflarda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Proje 2025 yılı Haziran ayında 15 kız-15 erkek olmak üzere 30 ortaokul 7. sınıf öğrencisinin katılımı ile toplam 5 günde gerçekleşecektir. Projede yer alan etkinlikler; drama ve sanatsal faaliyetler, grup çalışması, deney, gözlem, problem çözme, gezi, STEAM, geleneksel çocuk oyunları, atölye ve arazi çalışmaları gibi farklı yöntem ve teknikler içermektedir. Proje sonunda projeye katılan öğrencilerin öğrenme ortamlarında disiplinler arası çalışmalara teşvik etme, disiplinleri en az bir disiplinle ilişkilendirebilme becerisi konusunda farkındalık kazanacakları beklenmektedir.
Hedef Kitle
Ortaokul öğrencileri