Proje Adı
			
			
				Sürdürülebilir Bir Dünya Için Doğanın İçinde Geleceğin Peşinde
			
							
					4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
				
						
				Proje Numarası
			
			
			
				Yürütücü Kurum Adı
			
			
							
					Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
				
				
					23.06.2025
				
										
					Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
				
				
					28.06.2025
				
						
				Proje Özeti
			
			
            Bu proje ile günümüz Dünyasının en büyük sorunlarından biri olan iklim değişikliğinin nedenleri, canlılar üzerindeki etkileri, iklim değişikliğinden kaynaklı olumsuzlukları azaltmak için alınabilecek tedbirleri öğrencilere uygulamalı eğitimlerle aktarmak amaçlanmıştır. Proje ile öğrencilerin iklim değişikliği hakkında farkındalıklarını arttırmak, multidisipliner bir yaklaşımla bütüncül bir şekilde bilgi edinmelerini sağlamak hedeflenmektedir. Proje, öğrencilere çevre bilinci kazandırarak, bilime karşı olumlu tutum geliştirmelerine yardımcı olmak üzerine yapılandırılmıştır. Yüreğir Sofulu Çöplüğü Biyogaz Santrali, Çukurova Biyoçeşitlilik Tanıtım Merkezi, Yumurtalık Lagünü, Çatalan HES, Çatalan Su Arıtma Tesisi, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Uygulama Sahası, Adana Meteoroloji 6. Bölge Müdürlüğü, Yumurtalık Lagünü, Konya Karapınar Rüzgar Erozyon Sahası, Çukurova Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesinde kazandırılması hedeflenen amaçlara uygun etkinlikler yapılacaktır. Projenin hedef kitlesi Adana il merkezindeki liselerde 2024- 2025 Eğitim-Öğretim yılında öğrenim gören 9. ve 10.sınıf öğrencileridir. Hedef kitlenin % 20'si dezavantajlı gurup olan 6 Şubat 2023 tarihinde yaşadığımız Kahramanmaraş merkezli depremden etkilenen, evi zarar gördüğü için Adana içinde başka yere taşınmak zorunda kalan veya depremden etkilendiği için başka şehirden Adana'ya gelen öğrenciler ,%30`u Piri Reis Anadolu Lisesi öğrencilerinden %50'si Adana il merkezindeki liselerde öğrenim gören öğrencilerden oluşacaktır. Proje 23-28 Haziran 2025 tarihleri arasında 30 öğrenci ile 6 günde gerçekleştirilecektir. Proje; gezi, gözlem, drama, grup çalışması, artırılmış gerçeklik, atölye çalışması, arazi çalışması, sanatsal faaliyetler, oryantiring, eğitsel oyunlar, online etkileşim, mobil uygulamalar, STEAM, Animasyon, CBS, Tasarım Odaklı Düşünme yöntemi (Design Thinking) gibi yöntem ve tekniklerle yürütülecektir. Bu Proje ile hedef kitle; sürdürülebilir çevrenin önemini anlayan, İklim değişikliğinin nedenlerini tanıyıp, buna karşı çözümler üreten, doğaya karşı duyarlı, günlük hayatta yaptığı uygulamaları iklim değişikliği açısından sorgulayan, kazandıkları deneyimleri çevresine aktaran birey olmaları amaçlanmaktadır Eğitime katılan öğrencilerin gerçekleştirecekleri etkinlikler yoluyla edinilen kazanımları davranışa dönüştürerek birer ''İklim Elçisi'' olmaları hedeflenmektedir. Ayrıca hedef kitlenin yaptığı etkinliklerle bilimsel düşünme becerisinin farkına varan, anlamlı öğrenmeyi gerçekleştiren birey olmaları beklenmektedir. 
      
			
				
					Hedef Kitle
				
				
            Lise ve dengi okul öğrencileri