Proje Adı
İlk Kim Değişecek -Sürdürülebilir Gelecek İçin Sürdürülebilir Doğa: 2
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
KAHRAMANMARAŞ ONİKİŞUBAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
06.07.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
11.07.2025
Proje Özeti
Dünya şu anda doğal kaynakların hızla tükendiği ve tükenen kaynakların telafisinin çok güçleştiği bir durumdadır. İnsan ve diğer canlıların yaşamını tehlikeye sokan bu durum, insanları çözüm önerileri getirmeye yöneltmiştir. Bu bağlamda `çevresel sürdürülebilirlik? anlayışı yaygınlaştırılmaya çalışılmaktadır. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından geliştirilen, çevresel farkındalık ve sorumluluk bilincini merkeze alan bütüncül bir eğitim yaklaşımıdır. Maarif Modelinde, öğrencilerin çevreye duyarlı bireyler olarak yetişmesini hedefleyerek sürdürülebilirlik okuryazarlığını önemli bir eğitim hedefi olarak belirlenmiştir. Bu doğrultuda, öğrenme-öğretme süreçlerinde sınıf içi ve dışı etkinliklere okuryazarlık becerilerin entegre edilmesi ve sistem düşüncesi kazandırılması hedeflenmektedir İlimizde meydana gelen depremler nedeniyle ilimizin yeni bir şehirleşme sürecine girmesi çevresel sürdürülebilirlik konusunu daha da önemli hale getirmiştir. Bu proje ile ulusal ve uluslararası raporlar doğrultusunda Birleşmiş Milletlerin 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri içerisinde yer alan ?Erişilebilir ve Temiz Enerji, Sorumlu Üretim ve Tüketim (Atık Yönetimi), Temiz Su ve Sanitasyon ve Sürdürülebilir Şehirler ve Topluluklar? alt hedefleri doğrultusunda katılımcılarda farkındalık oluşturmaya yönelik imkân ve ortamların katılımcılara sağlanması amaçlanmaktadır. Proje desteklenmesi halinde deprem sonrası yeniden yapılanma sürecinde olan ilimizde sürdürülebilirlik konusunda farkındalık oluşturulmasına katkı sağlaması hedeflenmektedir. 7-11 Temmuz 2025 tarihleri arasında Onikişubat İlçesinde öğrenim gören 30 (15 kız-15 erkek) 8. Sınıf öğrencisine 5 günlük etkinlik programı uygulanacaktır. Hedef kitle olarak almış oldukları eğitim imkânları açısından akranlarına göre dezavantajlı durumdaki akademik başarıları yüksek öğrencilere öncelik verilecektir Projede; temiz su, temiz enerji, bilinçli tüketim, enerji verimliliği, geri dönüşüm, atık yönetimi, sürdürülebilir yaşam alanları üzerine disiplinler arası yaklaşımla etkileşimli atölyeler, modelleme çalışmaları, yaratıcı drama, deney ve sanatsal çalışmalar, fotoğraf sergisi ve iş birlikçi açık oturumlar ve ölçme değerlendirme etkinliklerine yer verilmiştir. Bu etkinliklerle katılımcılarda birey, çevre ve toplum arasındaki karşılıklı etkileşimi fark ettirerek; toplum, ekonomi ve doğal kaynaklara ilişkin sürdürülebilir kalkınma bilincinin gelişmesine katkı sağlanması amaçlanmaktadır.
Hedef Kitle
Ortaokul öğrencileri