Proje Adı
			
			
				Benim Aklim Matematiği Keser-Ii
			
							
					4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
				
						
				Proje Numarası
			
			
			
				Yürütücü Kurum Adı
			
			
				
            ELAZIĞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
      
			 
							
					Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
				
				
					20.06.2025
				
										
					Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
				
				
					28.06.2025
				
						
				Proje Özeti
			
			
            Bu proje, TÜBİTAK Bilim ve Toplum Destekleme Programları Matematik Özel Çağrı döneminde desteklenen 222B239 nolu projenin deneyimlerle geliştirilerek daha fazla öğrenciye ulaşmasını hedeflemektedir. Proje sonuçları, öğrencilerin artık matematiği yaşamlarının bir parçası olarak gördüklerini ve matematiğe yönelik olumlu tutum geliştirdiklerini göstermiştir. Ayrıca proje sonunda öğrencilerin büyük çoğunluğu matematik dersinin çokta zor olmadığını, proje kapsamında matematiği öğrenirken çok eğlendiklerini belirtmişlerdir. Tüm bunlardan yola çıkarak amacımız daha fazla öğrencinin; matematiği anlamalarını dolayısıyla sevmelerini, matematiği eğlenceli etkinliklerle yaşamlarının bir parçası olarak görmelerini sağlamaktır. Ayrıca matematiğe yönelik olumlu tutum geliştirmelerini ve kaygı düzeylerini azaltmaktır. Öğrencileri soyut bilgi yığınından kurtarıp o bilgileri, mümkün olduğunca görselleştirip, oyunlaştırarak, bilgisayar destekli uygulamalarla ve tasarım odaklı bir yaklaşımla matematiğin sadece yetenekli öğrencilerin üstesinden gelebileceği zorlu bir ders olmadığını, tüm öğrenciler için keyifli bir ders olduğunu ve matematiğin aslında anlaşılır olduğunu göstermeyi amaçlar. Projede uygulanacak etkinliklerle ve disiplinler arası bir yaklaşımla; katılımcıların temel matematik kavramları ile ilgili öğrenme zorluklarını en aza indirmek, gençlerimize matematiği sevdirerek onları geleceğin Türkiye'sinin bilim insanı adayları olmaları için cesaretlendirmek, bilimsel olguları fark etmelerini, araştırma, sorgulama, soyutlama, analiz etme, ilişki kurma, modelleme ve öğrenme isteklerinin de arttırılması hedeflemektedir. Çalışmanın hedef kitlesi Elazığ ilinin kırsal kesimlerinde ve kenar mahallelerinde (sosyo- ekonomik açıdan dezavantajlı) 7. Sınıfa devam etmekte olan 30 öğrenci olarak belirlenmiştir. Katılımcılar 6 gün boyunca 29 etkinliğe katılacaklardır. Bu etkinlikler 7. Sınıf müfredatında temel konular olan tamsayılar, cebir, 7. Sınıf geometri-ölçme öğrenme alanı ve geometrik cisimler konularını kapsamaktadır. Ayrıca matematiğin günlük yaşamla, teknolojiyle, sanatla ve diğer bilimlerle iç içe olduğunu gösteren etkinliklere de yer verilmiştir. Projede nitel ve nicel araştırma desenlerinin birlikte yer aldığı karma araştırma deseni kullanılacaktır. Projede gerçekleştirilecek olan birçok etkileşimli faaliyet sayesinde matematiğe karşı bir heyecan oluşturulup, matematik kaygılarının giderilmesi hedeflenmektedir. Öğrenciler yapmış oldukları etkinliklerden elde ettikleri bilgileri karşılıklı olarak paylaşarak, bilgi paylaşımının temel matematik kavramlarının öğrenimindeki önemini anlayarak bilime ve bilimsel düşünmeye karşı bir farkındalık oluşturacaklardır. 
      
			
				
					Hedef Kitle
				
				
            Ortaokul öğrencileri
      
			 
      
        
        
  
    Anahtar Kelimeler
              İlköğretim Matematik Eğitimi, Matematik Kaygısı, Teknoloji Destekli Matematik Eğitimi