Proje Adı
Renkli Bahçemde Bilim
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
BARTIN BORSA İSTANBUL ORTAOKULU
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
22.09.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
24.09.2025
Proje Özeti
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli' nde insan bütüncül olarak ele alınmaktadır. Zihinsel, duygusal, bedensel, sosyal ve manevi gelişim yönleriyle birlikte çevre dostu yaşantıların oluşturulduğu duyarlı bireylerin yetiştirilmesi istenmektedir. Bu doğrultuda yola çıktığımız projenin amacı doğada yaşam becerilerinin ve çevre farkındalığının merkezde olduğu bir anlayışla sosyal bilimler, beşeri bilimler ve sanatı harmanlayarak öğrencilere bilişsel, duyuşsal, sosyal ve fiziksel alanlarda bilgi, beceri ve deneyim kazandırmak, çevreye karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlamaktır. Projenin hedef kitlesini taşımalı eğitim kapsamında yer alan öğrenciler öncelikli olmak üzere Bartın il ve ilçelerinde bulunan ortaokullar arasından seçilen kırsal kesimde yaşayan, 5. Sınıftan 6. Sınıfa geçmiş, sosyo- ekonomik düzeyi düşük, akademik başarısı yüksek, daha önce TUBİTAK doğa eğitimine katılmamış, dezavantajlı durumda olan öğrenciler oluşturacaktır. Fen, matematik, resim, müzik, tarih, coğrafya, psikoloji alanlarındaki bilgi ve becerinin öğrencilere aktarımı yapılırken sosyal duygusal öğrenme becerileri uyarıcı nitelikte etkinlikler hazırlanmıştır. Proje kapsamında hazırlanan etkinlikler maarif modelinin üzerinde durduğu okuryazarlık becerilerine de dikkat edilerek özenle seçilmiştir. Çalışmanın nicel verileri Özata-Yücel ve Özkan (2014) tarafından geliştirilen `Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Çevresel Tutum Ölçeği? ile toplanacaktır. Nicel verilerin analizinde SPSS programından faydalanılacaktır. Verilerin normal dağılım gösterip göstermediğine göre Parametrik ya da Non- parametrik testler yapılacaktır. Nitel veriler ise araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanacaktır. Öğrenci günlüğü ile nitel veriler desteklenecektir. Süreç boyunca yapılan etkinlikler ve öğrenci davranışları video çekimine alınacaktır. Nitel verilerin analizinde içerik analizinden faydalanılacaktır. Projenin sonucunda öğrencilerin çevreye karşı farkındalıklarının oluşması, çevreyi korumaya yönelik davranışlarının artması, tutumlarının olumlu yönde gelişmesi, bilişsel, duyuşsal, sosyal alanlarda bilgi ve beceri kazanmaları beklenmektedir.
Hedef Kitle
5. sınıftan 6. sınıfa geçecek ortaokul öğrencileri