Proje Adı
Matematik Nerede? Matematik Her Yerde!
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ESKİŞEHİR ODUNPAZARI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
01.09.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
05.09.2025
Proje Özeti
Amaç Projenin amacı, 7. sınıf öğrencilerinin okul dışında matematiği keşfetmelerini ve deneyimlemelerini sağlamak, matematik öğrenmeye yönelik isteklerini artırmak ve matematiğe yönelik olumlu inanç ve tutumlar geliştirmelerine katkı sunmaktır. Projede, öğrencilerin matematiği daha anlamlı ve eğlenceli bir şekilde öğrenmeleri hedeflenmekte, aynı zamanda matematikle ilgili olumsuz tutumlarının kırılması amaçlanmaktadır. Kapsamı ve hedef kitlesi Projenin hedef kitlesi somuttan soyuta geçiş evresindeki 7. sınıf öğrencileridir. Bu öğrenciler, matematiksel kavramları öğrenme sürecinde genellikle zorluk yaşamaktadırlar; çünkü matematiği, hayatla bağdaşmayan, yalnızca sayı, sembol ya da harflerden oluşan ve çoğunlukla okulla sınırlı bir ders olarak algılamaktadırlar. Öğrencilerin farklı disiplinler ile matematik ilişkisini kurabilmeleri ve matematiği deneyimleyebilmeleri için proje sürecinde okul dışı ortamlarda (Matematik Noktası Müzesi, Eğitim Karikatürleri Müzesi, Odunpazarı Modern Müze, Thales Sanal Matematik Müzesi, Anadolu Üniversitesi Çocuk Üniversitesi, Üstün Yetenekliler Eğitim Merkezi, Suat Çelik Gençlik Merkezi, Eskişehir Deneyap Atölyesi, Emine-Emir Şahbaz Bilim ve Sanat Merkezi, Sabancı Uzay Evi, Japon Bahçesi, Eskişehir Girişimcilik Merkezi, Türk Dünyası Kültür Başkenti Araştırma Merkezi) etkileşimli ve uygulamalı etkinlikler planlanmıştır. Eskişehir ili Odunpazarı ilçesinde bulunan 24 ortaokuldan 2025-2026 eğitim yılında 7. sınıfta olan 24 öğrenci projenin katılımcıları olacaktır. Öğrenci seçiminde; daha önce benzer projelere katılmamış olma, projeye katılım konusunda gönüllü ve istekli olma, dezavantajlı grupta olma tercih önceliklerindendir. Yöntem ve Beklenen Sonuç Projenin eğitim sürecinde, etkileşimli ve uygulamalı yöntem ile stratejiler (problem çözme, bilimsel gezi, eğitsel oyun, oyunlaştırma, yaratıcı drama, sanat etkinlikleri, STEAM uygulamaları, beyin fırtınası) kullanılacaktır. Bu yöntemlerle, öğrencilerde matematiğe karşı var olan olumsuz tutum ve önyargıların aşılması, sanat, doğa ve günlük yaşamda matematiğin uygulanabilirliğine dair farkındalık geliştirilmesi hedeflenmektedir. Proje süresince, Odunpazarı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, üniversiteler ve katılımcı okulların internet adresleri ile proje web sitesinden düzenli olarak tanıtım ve bilgilendirme yapılacak, böylece projenin tüm topluma duyurulması ve yaygınlaştırılması sağlanacaktır. Ayrıca, proje açılış ve kapanış etkinliklerine basın davet edilerek, projenin yerel ve ulusal düzeyde daha geniş kitlelere tanıtılacaktır.
Hedef Kitle
Ortaokul öğrencileri