Proje Adı
Algoritmik Düşünme Tabanlı Duvarsız Eğitim Ortamındayız
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ORDU İKİZCE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
15.06.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
20.06.2025
Proje Özeti
21. yüzyıl becerileri arasında bulunan algoritmik düşünme uluslararası alanda dikkat çeken kavramlar arasında popülerliğini her geçen gün artırmaktadır. Bu bağlamda projenin amacı, bilimsel bilginin toplumla bütünleştirilmesi, yaygınlaştırılması, algoritmik düşünme becerilerinin sınıf dışı öğrenme ortamlarında alanında uzman akademisyenler ve eğitmenler tarafından, nitelikli ve interaktif etkinliklerle öğrencilere sunulmasıdır. Projenin hedef kitlesi ortaokul 7. sınıf öğrencileridir. Proje eğitiminin katılımcı öğrencileri İkizce ilçesinde 7. sınıfa devam eden öğrenciler arasından amaçlı örneklemeye göre belirlenecek 30 gönüllü öğrenci olacaktır. Belirlenen öğrencilere doğada algoritmik düşünme becerilerini geliştirebilecekleri, doğayı tanımaları ve keşfetmelerini sağlayabilecek 5 günlük bir eğitim programı uygulanacaktır. Proje kapsamında öğrencilere, algoritmik düşünme becerileri ile ilgili kavramlar, alt kavramlar ve uygulama basamakları kazandırılacaktır. Algoritmik düşünme becerisinin doğada sınıf dışı öğrenme ortamlarında uygulanması yoluyla günlük yaşam aktiviteleriyle bütünleştirilmesi hedeflenmektedir. Öğrencilerin algoritmik düşünme becerilerinin temel prensiplerini doğa ile iç içe ve doğadan ilham alarak edinmeleri sağlanacaktır. Algoritmik düşünme prensiplerinden yola çıkılarak hazırlanan bu proje, yaratıcı drama, mühendislik, robotik, sanal-artırılmış gerçeklik, sosyal bilimler, sanat, STEAM, gezi ve gözlemler, biyoçeşitlilik etkinliklerinden oluşmaktadır. Proje nitel ve nicel yöntemlerle değerlendirilecektir. Nitel ölçme aracı olarak TÜBİTAK 4006 için geliştirilen Proje Günlüğü proje uzmanları ile bu projenin amacına uyarlanarak `Bilim Günlüğü? şeklinde kullanılacaktır. Nicel ölçme aracı olarak ise Gülbahar, Kert ve Kalelioğlu (2019) tarafından ortaokul öğrencilerine yönelik geliştirilen `Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisine Yönelik Öz Yeterlik Algısı Ölçeği? kullanılacaktır. Nitel veriler betimsel analiz yoluyla, nicel veriler ilişkili grup t testi ile analiz edilecektir. Projenin sürdürülebilir olması ve yaygın etkinin sağlanması amacıyla; proje adına açılan sosyal medya hesabı proje yürütücüsü tarafından aktif biçimde kullanılacaktır. Proje kapsamında gerçekleştirilen etkinliklerin fotoğraf ve videoları İkizce İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü resmi web sitesi ve projeye ait sosyal medya kanallarında paylaşılacaktır. Bu sayede projeye katılamayan öğretmen ve öğrencilerin etkinliklerden faydalanması hedeflenmektedir. Projeye ilişkin tüm nicel-nitel veriler ve uygulama içerikleri bilimsel bir toplantıda sunulacak daha sonra makale olarak yayına dönüştürülecektir.
Hedef Kitle
Ortaokul öğrencileri