Proje Adı
Eğitimin Doğası; Doğa Eğitimi
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
SAMSUN CANİK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
26.05.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
30.05.2025
Proje Özeti
Küresel ısınma ve iklim değişikliğinin başlıca sebebi insandır bu nedenle bireylerin bu konularla ilgili farkındalık kazanmaları oldukça önemlidir. Her yaştan bireye çevre koruma, çevre sorunları ve çözümlerine yönelik eğitimlerin verilmesi ve toplumun topyekûn bilinçlendirilmesi gerekmektedir (Pınar & Yakışan, 2018). Öğrencilerin küresel iklim değişikliği ve çevre sorunlarına yönelik farkındalık kazanmalarında en önemli paydaşlardan biri şüphesiz öğretmenlerdir. Bu nedenle bu projede sınıf öğretmenlerinin çevre sorunları, doğa farkındalığı, çevre eğitimi, ekolojik okuryazarlık, küresel iklim değişikliği, sıfır atık ve biyomimikri alanlarında bilgilerinin arttırılması, bu konu başlıklarına yönelik doğa ile iç içe olan okul dışı öğrenme ortamlarında eğitim ve öğretim yapabilme yeterliği kazanmaları amaçlanmaktadır. Katılımcıların, Samsun ili merkez ilçelerinde bulunan ilkokullarda görev yapan 24 sınıf öğretmeninden oluşması planlanmaktadır. Proje kapsamında sınıf öğretmenleri, okul dışı öğrenme, okul dışı öğrenme ortamları ve okul dışı öğrenmede kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri ve okul dışı öğrenme ortamlarında sınıf yönetimi ve öğretmenin rolünü öğrenirken; doğa felsefesi etkinliğinde okul dışı öğrenme ortamlarında doğa eğitimi verirken doğanın felsefesine uygun olarak öğretim sürecini yönetebilmeyi öğreneceklerdir. Okul dışı öğrenme ortamlarında çevre eğitimi ve ekolojik okuryazarlık etkinliklerinde çevre eğitimine ilişkin bilgiler edinerek öğrencilerine çevre eğitimi verebilecek yeterliğe ulaşacak ve ekolojik okuryazarlık becerileri geliştireceklerdir. Küresel ısınma ve iklim değişikliği problemlerine yönelik önleyici bir bakış açısı kazanacak, sıfır atık etkinliklerinde sıfır atık ekolünü ve atık yönetimini ve biyomimikri ekinliklerinde tasarım yapmak, yenilikçi teknolojiler geliştirmek ve problemlere çözüm üretmek için doğadan ilham almanın önemini öğreneceklerdir. Oyun ve drama etkinliklerinde, doğada yapılacak etkinlikleri ilkokul öğrencileri için oyun ve drama ile nasıl zenginleştirebileceklerini öğrenirken, okul dışı öğrenme ortamlarında etkinlik yazım sürecinde ise bu ortamlarda gerçekleştirecekleri eğitimlere yönelik etkinlik yazmaya ilişkin bilgiler edineceklerdir. Projenin asıl amacı, öğretmenlerin gelecek nesillerin şehirleşmenin içinde kaybolmadan, doğadan kopmadan, içerisinde yaşadığı dünyanın bir parçası olarak, kaynakların doğru kullanılması ve küresel iklim değişikliğinin olumsuz etkilerini azaltmak için yapılması gerekenlerin farkına varan nesiller yetiştirebilmek için yetkinlik kazanmalarını sağlamaktır.