Proje Adı
Şehrimde Matematiği Keşfediyorum
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
SAMSUN TEKKEKÖY İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
08.09.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
12.09.2025
Proje Özeti
Bilim ve teknolojinin hızla ilerlediği çağda matematik ve bilimin ilişkisi düşünüldüğünde, toplumların ilerlemesi için matematiksel fikirler, matematiksel kavramların anlamlandırılması, matematik okur-yazarlık, problem çözme becerilerinin kazanılması oldukça önemlidir. Toplumlar için ihtiyaç duyulan bu becerilerin ortaya çıkarılması matematik eğitiminin önemini ortaya çıkarmaktadır. Uygulanan matematik eğitimi ile gerçek yaşamdan sunulan somut içerikler ile sorgulayan, düşünen ve üreten bireyler yetiştirilmelidir. Projede, alanlarında uzman eğitimciler tarafından düzenlenen okul dışı öğrenme ortamlarında keşfederek ve yaparak yaşayarak uygulanan etkinlikler sayesinde öğrenciler matematiksel kavramları anlayabilecek, problem çözme sürecinde akıl yürütebilecek, matematiksel düşünceleri mantıklı bir şekilde açıklayacak, matematiksel okuryazarlık becerilerinin gelişmeleri sağlanacaktır. Proje ile katılımcılar tarihi ve kültürel özelliklerine göre belirlenen mekanlarında gerçekleşecek eğitimler sayesinde şehre özgü tarihi ve turistik yerler, spor, doğa ve astronomi hakkında bilgiler edinilmenin yanında bu alanlardaki matematiksel kavramları keşfederek uygulamalı etkinlikler yapacaklardır. Gerçekleşecek tüm bu eğitimler ile matematiğin disiplinler arası ilişkisi, hayatımızdaki yeri ve önemini fark edilecektir. Projemiz 08-12 Eylül 2025 tarihlerinde Samsun ilinde bulunan farklı öğrenme ortamlarında, köy okullarında öğrenim gören 7. Sınıf 24 ortaokul öğrencisinin katılımı ile gerçekleştirilecektir. 8 etkinliğin yer aldığı projemizin ekibinde yürütücünün yanında 3 uzman, 6 eğitmen, 4 rehber ve 1 sağlık personeli bulunmaktadır. Projede nitel ölçme araçlarından; yarı yapılandırılmış görüşme formu ile proje değerlendirilmesi, sanal bulut uygulaması mentimenter ile günlük olarak etkinliklerin değerlendirilmesi, nicel ölçme araçlarından; matematik okuryazarlık ölçeği katılımcıların matematik okuryazarlık seviyelerindeki değişim ve matematik inanç ölçeği ile katılımcıların matematik inançlarındaki değişimin tespit edilmesi için kullanılacaktır. Elde edilen nitel veriler betimsel analiz yöntemi ile, nicel veriler SPSS programı ile analiz edilecektir.
Hedef Kitle
7. sınıf düzeyinde köy okullarında öğrenim gören ortaokul öğrencileri
Anahtar Kelimeler
Matematik Eğitimi, Uygulamalı Matematik, Matematik Okur-Yazarlığı