Proje Adı
Araştırıyorum, Sorguluyorum, Bilimi Çok Seviyorum Iii
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
16.06.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
22.06.2025
Proje Özeti
Bilim toplum projelerinin hedeflerinden bazıları; eğlenceli bir ortam oluşturarak çocuklara, bilimsel ve eleştirel düşünme, yaratıcı olma, araştırma sorgulama, soru sorma, merak etme, problem çözme gibi temel yaşam becerilerini kazandırmak, çocuklara erken yaşta bilimin ve sanatın eğlenceli yüzü ile tanışmaları için fırsatlar yaratmaktır. Bu doğrultuda bu projenin genel amacı, Kayseri ili ve ilçelerindeki köy okullarında öğrenim gören yedinci sınıf öğrencilerin Bilimsel sorulama ve bilimsel süreç becerilerinde olumlu yönde bir değişimi sağlamaktır. Karma yöntemini tercih edildiği bu projenin hitap ettiği hedef kitle; Kayseri ili ve ilçelerindeki köy okullarında öğrenim gören yedinci sınıf 36 öğrenciden oluşmaktadır. Kayseri ilinde gerçekleştirilmesi planlanan bu projenin evreninin dezavantajlı okullarda bulunan, farklı sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel düzeylerde olan ve farklı okullarda bulunan heterojen özelliklere sahip öğrenci grup oluşturacaktır. Bunun için tabakalı örnekleme yönteminin orantılı ayırma tekniği kullanılarak hedef kitle seçilecektir. Belirlenen öğrencilere 7 gün boyunca fen, matematik, sanat ve teknoloji entegrasyonu içeren etkinlikler uygulanacaktır. Projede veriler hem nitel hemde nicel veri toplama araçları kullanılarak toplanacaktır. Bu çalışmada nicel veri toplama aracı olarak Özden ve Yenice (2021) tarafından geliştirilen öğrencilerinin bilimsel sorgulama becerilerini belirmeye yönelik çoktan seçmeli bir testi ve Okey, Wise ve Burns tarafından geliştirilen Geban, Aşkar ve Özkan (1992) tarafından Türkçeye uyarlanan Bilimsel Süreç Becerileri testi ön-test ve son-test olarak uygulanacaktır. Ayrıca nitel veri toplama aracı olarak yansıtıcı günlükler, gözlem formu, etkinliklere yönelik odak grup görüşme formu ve proje sonu düşünce belirleme formu kullanılacak ve araçlar yardımıyla veri toplanacaktır. Projede elde edilen nicel veriler için aritmetik ortalama ve standart sapma bulunacaktır. Öğrencilere uygulanan ön ve son testlerin normal dağılım sergileyip sergilemediğine bakılarak parametrik ya da non-parametrik testlerden yararlanılacaktır. Ön test- son test uygulaması arasında fark olup olmadığı p=0.05 anlamlılık düzeyinde bağımlı t-testi / Wilcoxon test kullanılarak belirlenecektir. Nitel veriler ise betimsel ve içerik analizi yöntemleri kullanılarak analiz edilecektir. Bu verilerin değerlendirilerek öğrencilerde nasıl bir değişim olduğu belirlenecektir.
Hedef Kitle
Kayseri illinde öğrenim gören Ortaokul 7 sınıf öğrenciler