Proje Adı
Doğa Ve Çevre Dostu Atilgan Gençlik
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
07.07.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
13.07.2025
Proje Özeti
Amaç: Bu proje, üniversitelerin Eğitim Fakülteleri Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı?nda öğrenim gören öğretmen adaylarının doğa sevgisi, çevre bilinci ve atılganlık özelliklerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Proje, doğrudan deneyimleme yoluyla katılımcıların fiziksel, zihinsel, sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemeyi amaçlamakta, aynı zamanda Amasya?nın doğal güzellikleri ve biyolojik çeşitliliğini tanıtmayı da kapsamaktadır. Kapsam ve Hedef Kitle: Proje, Türkiye genelindeki Eğitim Fakülteleri Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı?ndan 12?si kız ve 12?si erkek olmak üzere toplam 24 öğretmen adayını kapsamaktadır. Katılımcılar, doğa, çevre, sanat, fen, matematik ve sürdürülebilir turizm gibi disiplinlerarası bir yaklaşımla hazırlanmış toplam 54 etkinliğe katılacaktır. Etkinlikler, katılımcıların bilgi ve becerilerini geliştirmeyi, doğa sporları, astronomi ve çevre eğitimi gibi teorik ve uygulamalı çalışmalar aracılığıyla empati, sorumluluk ve liderlik gibi sosyal becerilerini desteklemeyi hedeflemektedir. Yöntem: Proje kapsamında katılımcılar, Amasya Borsa İstanbul Turizm Mesleki ve Teknik Anadolu Uygulama Oteli ve Amasya Boraboy Tesisleri?nde, 1 yürütücü, 1 uzman, 19 eğitmen, 3 rehber ve 1 sağlık personelinin rehberliğinde 7 gün süreyle konaklamalı etkinliklere katılacaktır. Faaliyetler, doğa yürüyüşleri, ekosistem ve biyolojik çeşitlilik gözlemleri gibi uygulamalı çalışmaları içermekte olup, katılımcıların çevresel farkındalıklarını artırmayı ve doğa-insan ilişkisini anlamlandırmalarını hedeflemektedir. Projenin etkisi, görüşme ve gözlem teknikleri kullanılarak katılımcıların çevresel düşünce, davranış ve atılganlık gelişim düzeyleri açısından değerlendirilecektir. Beklenen Sonuç: Proje sonucunda, doğaya ve çevreye duyarlı, çevreyi koruma bilincine sahip ve atılganlık özelliklerini geliştirmiş öğretmen adaylarının yetişmesi beklenmektedir. Bu adayların edindikleri duyarlılığı ve bilgi birikimini gelecekte ilkokul öğrencilerine aktararak çevre bilincinin yaygınlaştırılmasına katkı sağlayacakları öngörülmektedir. Proje bulguları, çevrimiçi platformlar aracılığıyla paylaşılacak ve sürdürülebilir bir etki oluşturulması hedeflenecektir.
Anahtar Kelimeler: doğa eğitimi, çevre bilinci, atılganlık, disiplinlerarası etkinlikler, sürdürülebilirlik, üniversite öğrencileri.
Hedef Kitle
Üniversitelerin Eğitim Fakülteleri Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi ABD Lisans Öğrencileri
PROJE İÇİN BELİRLENEN KATILIMCI LİSTESİ
Kadınlar
1. Elvan İngeç (Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi)
2. Figen Gülağız (Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi)
3. Nur Selin Fındık (Başkent Üniversitesi)
4. Melis Tatlı (Aydın Adnan Menderes Üniversitesi)
5. Eylül Özer (Necmettin Erbakan Üniversitesi)
6. Merve Arkadaş (İnönü Üniversitesi)
7. Zehra Demirtuyi (Dicle üniversitesi)
8. Burcu Nur Karademir (Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi)
9. Sıla Demirtaş (Siirt Üniversitesi)
10. Elif Avcı (Selçuk üniversitesi)
11. Zeynep Özaydın (Necmettin Erbakan Üniversitesi)
12. Özge Cihan (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi)
Erkekler
1. Enis Onur (Amasya Üniversitesi)
2. Ömer Çaylan (Amasya Üniversitesi)
3. Taha Önal (Akdeniz Üniversitesi)
4. Mustafa Balcı (Necmettin Erbakan Üniversitesi)
5. Muhammed Ali Demirci (Nejmettin Erbekan Üniversitesi)
6. Hüseyin Balcı (Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi)
7. Berkan Atasoy (Amasya Üniversitesi)
8. Yusuf Can Göktaş (Kastamonu Üniversitesi)
9. Hasan Batuhan Tokdemir (Necmettin Erbakan Üniversitesi)
10. Erol Özkır (Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi)
11. Ömer Faruk Yıldırım (Kastamonu üniversitesi)
12. Ömer Çelik (Akdeniz Üniversitesi)
Anahtar Kelimeler
Doğa eğitimi, çevre bilinci, atılganlık, disiplinlerarası etkinlikler, sürdürülebilirlik, üniversite öğrencileri