Proje Adı
21. Yüzyilin Mühendislerinin Girişimcilik Ve İnovasyon Yolculuğu
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
BORSA İSTANBUL FEN LİSESİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
05.10.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
10.10.2025
Proje Özeti
a) Amaç: Proje kapsamında Eskişehirdeki fen lisesi öğrencilerine uygulamalı girişimcilik eğitimi verilerek yapay zeka, inovasyon ve girişimcilik konularında farkındalık kazandırılması ve olumlu tutum geliştirilmesi amaçlanmaktadır. STEM temelli atölye çalışmaları, saha ziyaretleri ve oyunlarla öğrencilerin bilime ve girişimciliğe merak duymaları, 21. yüzyıl becerileri ile girişimcilik arasındaki ilişkiyi kavramaları, girişimcilik ekosistemi hakkında farkındalık geliştirmeleri, Milli Teknoloji Hamlesinde üstlenebilecekleri rolleri anlamaları ve yaratıcı iş fikirleri üreterek uygulama becerisi kazanmaları hedeflenmektedir. Bu amaçlar doğrultusunda proje kapsamında öğrencilerin girişimcilik potansiyellerinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. b) Kapsam ve hedef kitle: Proje kapsamında planlanan etkinlikler disiplinlerarası ilişkileri vurgulayan işbirlikli aktif öğrenme uygulamalarına dayanmaktadır. Projede yer alacak öğrencilerin Eskişehir?de fen lisesinde öğrenim görmekte olan ve mühendislik alanlarını hedefleyen 11. Sınıf öğrencilerinden oluşması planlanmaktadır. Proje kapsamında Eskişehir?in 3 farklı fen lisesinde öğrenim görmekte olan 30 öğrenci 6-10 Ekim tarihlerinde Eskişehir Teknik Üniversitesi ev sahipliğinde alanında uzman akademisyenler ve girişimciler tarafından verilecek atölyelere katılacaktır. Verilecek eğitimler genel olarak milli teknoloji hamlesi ve 21. yy becerileri ışığında girişimcilik, yapay zeka, dijital girişimcilik, girişimcilikte sanat ve inovasyon, iş fikri oluşturma ve geliştirme, karar verme becerileri, network oluşturma ve kariyer becerileri, deneyim paylaşımı, iş fikrini sunma becerileri, finansal okuryazarlık ve fikri hizmetler konuları üzerine yoğunlaşacaktır. c) Yöntem ve sonuç: Projenin hedeflere ulaşıp ulaşmadığına ve öğrenme çıktılarına ilişkin ölçme değerlendirme sürecinde nitel ve nicel ölçme araçlarının bir arada yer aldığı karma desen kullanılacaktır. Proje sonrasında projenin yürütüldüğü okullarda ve il genelinde yürütülecek yaygınlaştırma faaliyetleri ile yaygın etkinin özellikle mühendislik alanını düşünen fen lisesi öğrencileri arasında artırılması hedeflenmektedir.
Hedef Kitle
Lise ve dengi okul öğrencileri