Proje Adı
Köklerden Geleceğe: Tarim Ve Kültür Buluşmasi
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
24.03.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
13.03.2026
Proje Özeti
1.PROJE ÖZETİ Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında bütüncül eğitim yaklaşımını benimseyen MEB, öğrencilerin çok yönlü geliştiği, öğrencilere Kültür ve sürdürülebilirlik okuryazarlık becerilerinin kazandırıldığı eğitimi desteklemektedir. Bu çerçevede projemizin: A) AMACI: Öğrencilerin, tarım etkinlikleri aracılığıyla, bitkilerin büyüme süreçlerini ve ekosistem döngülerini öğrenerek çevre bilincini ve sağlıklı beslenme farkındalığını artırmalarını, yaratıcılık ve problem çözme becerileri kazanmalarını, Uşak?a özgü geleneksel tarhana yapımıyla kültürel mirasın korunmasına katkıda bulunmalarını amaçlamaktadır. B) KAPSAMI VE HEDEF KİTLESİ: KAPSAMI 1) Projenin İçeriği: ? Okulumuzdaki SERADA öğrenciler Soğan, Maydanoz, domates, Biber ve nane üretir. ? Yetiştirilen ürünler kullanılarak, öğretmen ve öğrenciler Uşak?a özgü Tarhanayı yapar. ? Web 2.0 araçlarından canva, padlet, Pawtoon ve Pubhtml5 kullanılarak proje yaygınlaştırılır. ? Uşak belediyesine ait alanda sergilenir. 2) Projenin Sınırları: ? Proje belirlenen mali kaynaklar ve belirtilen süre zarfında uygulanacaktır. ? Proje Uşak İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okullarda bulunan öğretmen ve öğrenciler ile gerçekleştirilecektir. 3)Projenin Hedefleri: ? Öğrencilerin bitkilerin büyüme süreçlerini ve ekosistem döngülerini öğrenmiş olması ? Öğrencilerdeki çevre okuryazarlık oranının % 32?den %55 `e yükseltilmesi ? Öğrencilere kültürel miras bilincinin aşılanması ? Öğrencilerin yaratıcılıklarının ve analitik düşünme becerilerinin gelişmesi. 4)Projenin Süresi:12 Ay 5)Proje Bütçesi: 92.851,60 TL 6)Proje Sorumluları: Ummuhan AKKEYİK HEDEF KİTLESİ ? Uşak İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ortaokul 5, 6, 7 ve 8. Sınıfta eğitim gören 50 öğrenci ve ortaokullarda görev yapan 10 öğretmen ? Uşak İl Sağlık Müdürlüğünde görev yapan 1 sağlık personeli C) YÖNTEMİ: Açık ve kapalı uçlu deney /Animasyon ve benzetim (simülasyon)/ Artırılmış/sanal/karma gerçeklik/ Bilgi işlemsel düşünme/ Bilimsel gezi ve saha çalışması/ Dijital oyun/öyküleme/ Doğa ve yaban hayatı gözlemi/ Eğitsel oyun/ Mobil uygulama/ Oyunlaştırma /Sergi ve gösteri /Sanat/STEAM/Tahmin et - gözle ? açıkla/ Tartışma (seminer, panel vb.) ve çalıştay/ Yaratıcı drama SONUÇ ? Öğrenciler bitkilerin büyüme süreçlerini, ekosistem döngülerini ve tarımsal üretim aşamalarını öğrenir. ? Öğrenciler tarımsal süreçte karşılaşılan sorunlarla başa çıkarak yaratıcı düşünme ve analitik beceriler kazanır. ? Öğrenciler Uşak?a özgü tarhana yapımı sürecine katılarak yerel kültürün korunması ve yaşatılmasına katkı sağlar. ? Öğretmenler tarım ve yerel kültürel değerlerin öğretime entegrasyonu ile disiplinler arası bir eğitim yaklaşımı geliştirir.
Hedef Kitle
Ortaokul öğrencileri