Proje Adı
Maarif Modelinde Teknoloji Destekli Eğitim: Yenilenebilir Enerjiyle Sürdürülebilir Geleceği Keşfet!
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
YILDIZ TEKNİK Ü. EĞİTİM F.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
23.06.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
26.06.2025
Proje Özeti
Bu projede, ortaokul öğrencilerine yönelik Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında, teknoloji destekli bir anlayışla sürdürülebilir yaşamda yenilenebilir enerji kaynakları üzerine bir eğitim verilmesi amaçlanmaktadır. Bu eğitimle, yenilenebilir enerji kaynaklarına dair bilimsel ve doğru bilginin kazandırılması, temiz enerji bilincinin oluşturulması ve farkındalığın arttırılması hedeflenmektedir. Öğrencilere sürdürülebilir bir gelecek için yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavratmak, çevresel kazançları benimsetmek, bilgi düzeylerini artırmak hedeflenmektedir. Proje kapsamında verilen sürdürülebilir yaşamda yenilenebilir enerji kaynakları eğitimi sonucunda, öğrencilerin bilgi düzeylerinde, enerji okuryazarlığı ve sürdürülebilirlik okuryazarlığı düzeylerinde meydana gelen değişimlerin incelenmesi amaçlanmaktadır. Projenin kapsamı, bireylerde farkındalık oluşturulması üzerine kurgulanmıştır. Projede amaçlanan hedefler doğrultusunda, alanlarında uzman kişiler tarafından oluşturulan proje içeriği; teknoloji destekli yapay zekâ, Arduino, sanal laboratuvar, Web 2.0 uygulamaları, okul dışı öğrenme ortamları ve uzman seminerleri ile zenginleştirilmiş, bağlamsal öğrenmeye uygun hale getirilmiştir. Öğrenciler, tüm içeriklerde aktif tutularak etkinlikler şekillendirilmiştir ve hazırlanan etkinliklerin öğrencilerde ilgi ve merak uyandırmasına özen gösterilmiştir. Proje etkinlikleri, öğrencilerin sürdürülebilir yaşam için çevre sorunlarına yenilenebilir enerji kaynakları ve temiz enerji çözümleri üreterek duyarlılık geliştirmelerini ve farkındalık kazanmalarını hedeflemektedir. Projenin hedef kitlesini, İstanbul ili Güngören ilçesindeki devlet okullarında öğrenim gören toplam 30 adet 6. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Proje süreci, karma araştırma yöntemlerinden iç içe karma desenle yürütülecektir. Proje süresince, proje ekibi tarafından hazırlanan ve detaylandırılan etkinliklerin öğrencilere uygulanması ve proje süresince öğrencilerde meydana gelebilecek değişimlerin incelenmesi planlanmaktadır. Bu doğrultuda, projede 6. sınıf öğrencilerine proje başlangıcında ve sonunda şu ölçme araçları uygulanacaktır: ?Enerji Okuryazarlığı Ölçeği?, ?Sürdürülebilirlik Okuryazarlığı Ölçeği?, ?Açık Uçlu Sorular? ve ?Kelime İlişkilendirme Testi?. Bunun yanı sıra, ?Metafor Formu?, ?Yansıtıcı Günlükler? ve ?Görüşme Formu? da projede kullanılan ölçme araçlarıdır. Ölçeklerden elde edilen veriler, SPSS İstatistik programına aktarılarak analiz edilecektir. Açık uçlu sorular, metafor formları, kelime ilişkilendirme testleri ve günlük formları ise içerik analizi ile çözümlenecektir. Proje sonucunda, öğrencilerin sürdürülebilir yaşam için yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımında duyarlı ve sorumluluk sahibi bireyler olmaları beklenmektedir.
Hedef Kitle
Ortaokul öğrencileri