Proje Adı
Tabiatin Peşinde
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
İSTANBUL FATİH BELEDİYESİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
16.06.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
18.06.2025
Proje Özeti
Proje; 16, 17, 18 Haziran 2025 tarihlerinde, İstanbul il sınırları içerisindeki doğal alanlarda, çevre tanıma ve bilim okulları projesi olarak hazırlanmıştır. Bu projenin amacı, öğrencilerin sürdürülebilir bir çevre için; fen, teknoloji ve doğa eğitimi alanındaki farkındalıklarını ve bilgilerini artırmak, doğayı tanımalarını ve anlamalarını sağlamak, çevre ve doğa konusundaki genel düşüncelerini, öğrenme biçimlerini, tutumlarını, doğaya olan ilgilerini ve edindikleri bilgileri davranışa dönüştürme alışkanlıklarını incelemektir. Proje kapsamında, eğitim alanı olarak İstanbul ili sınırları içerisinde onlarca ağaç türünün bulunduğu ve çeşitli hayvanlara ev sahipliği yapan Sarıyer ilçesi Belgrad ormanları ve Fatih ilçesi Bilim Fatih merkezi seçilmiştir. Planlanan eğitimde çevre mühendisi ve eğitmenler yer alacaktır. Eğitmenler; deney, gözlem ve doğa temalı çeşitli etkinliklerle katılımcıların, yaparak ve yaşayarak kalıcı öğrenmelerini gerçekleştirecektir. Ortaokul öğrencilerine yönelik eğitimlerde, istenilen hedefe ulaşabilmek için bilginin yanında olumlu tutumlar, davranışlar kazandırmak ve içselleştirmelerini sağlamak hedefimizdir. Erzurum Palandöken ilçesinde, on ortaokulda eğitim gören 388 öğrenci ile yapılan bir araştırmaya göre öğrencilerin çevre ve doğa konusunda sergilediği olumlu davranışların yalnızca %19'unun edindiği bilgilere dayandığı gözlemlenmiştir. Bu nedenle, okullarda verilen çevre eğitimleri, teorik bilgilerin yanında; kamplar, bitki yetiştirme, geri dönüşüm, çevrede gözlem, ziyaretler ve yarışmalar gibi etkinliklerle desteklenmelidir (Vural ve Yılmaz, 2016, s 1). Ekolojik yaşam, ağaç türleri, bitki çeşitleri, artırılmış gerçeklik, biyomimikri, müzik ve sanatı kapsayan projemiz 30 ortaokul öğrencisiyle Belgrad Ormanlarında ve Bilim Fatih merkezinde gerçekleştirilecektir. Hızla ilerleyen dijital dünyada, mega kentlerde yaşayan öğrencilerin doğayla iç içe olma şansı çok düşüktür. Bu proje ile öğrencilerin doğanın içinde vakit geçirerek, kalıcı ve davranışa dönük bir bilinç kazanması sağlanacaktır. Proje kapsamında katılımcıların duyuşsal, bilişsel ve psikomotor becerilerinin ölçülebileceği, "Doğa Günlüğü" yazdırılacaktır. Eğitim programı sonunda gelişim düzeylerini ölçmeye yönelik portfolyolar hazırlanacak ve proje değerlendirme raporu yazılacaktır.
Hedef Kitle
Ortaokul öğrencileri
Anahtar Kelimeler
Doğa, Bilim, Çevre, Okul Dışı Öğrenme, Doğa Bilinci