Proje Adı
Mysia Yollari: Doğada İz Birak
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
BURSA ULUDAĞ Ü. EĞİTİM F. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ÖĞRETMENLİĞİ B.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
12.05.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
16.05.2025
Proje Özeti
Bu proje, erken çocukluk dönemindeki çocukların doğa ve çevre bilinci kazanmalarını, bilimsel yöntemlerle gözlem yapmalarını, deneysel çalışmalara katılmalarını ve doğayla etkileşimde bulunmalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Bu bağlamda proje; doğa yürüyüşleri, mağara keşifleri, nehir kenarında biyolojik çeşitlilik gözlemleri, sanat ve zeka oyunları gibi çeşitli etkinliklerle çocukların teorik bilgilerini pratik uygulamalarla pekiştirebilecekleri bir öğrenme deneyimi sunmaktadır. Bu kapsamda projede 5 farklı rota belirlenmiş, bu rotalarda farklı ekosistemler ziyaret edilerek çeşitli etkinliklerin gerçekleştirilmesine karar verilmiştir. Buna göre birinci gün kırmızı rota-Misi Köyü, ikinci gün mavi rota-Dağyenice Göleti, üçüncü gün yeşil rota-Ayvaini Mağarası, dördüncü gün sarı rota-Nilüfer Çayı ve beşinci gün turuncu rota-Atlas Köyü olarak belirlenmiştir. Projede her günün sonunda çocuklara, doğaya olan duyarlılığı ve etkinliğin anlamını pekiştirmek amacıyla o günün rotasının renginde ?Doğada iz bırak? bayrakları (doğada bulunan yaprakların boyanmasıyla bayraklar oluşturulacaktır) verilecektir. Çocuklar bu bayrakları etkinlik alanına yerleştirerek hem kendi izlerini bırakmış olacak hem de günün anlamını somut bir şekilde ifade edeceklerdir. Beşinci günün finalinde ise tüm elde edilen kazanımların simgesi olarak çocuklar kendi fidanlarını dikerek doğada kalıcı bir iz bırakacaklardır. Projenin hedef kitlesi MEB?e bağlı anaokulu ve anasınıflarında eğitim gören 5-6 yaş grubundaki sosyo-ekonomik açıdan orta ya da düşük olan ailelerin çocuklarından oluşacaktır. Projede 5 gün boyunca kazanım kontrol listesi, derecelendirme ölçekleri ve öğrenci değerlendirme formları son test olarak uygulanacaktır. Projenin finalinde ise çocuklardan fidan dikme etkinliği sonrası hissettiklerini mektup olarak ifade etmeleri istenecek ve projede çocuk ürün dosyaları (portfolyo) oluşturulacaktır. Proje kapsamında toplanacak nicel verilerin analizinde betimsel istatistik yöntemleri kullanılacaktır. Nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz yöntemi kullanılacaktır. Sonuç olarak, Mysia Yoları: Doğada İz Bırak? projesi, çocukların doğayı tanıma, sevme ve koruma becerilerini geliştiren; bilimsel düşünme becerilerini destekleyen ve sosyal sorumluluk bilincini artıran bir proje olacaktır. Proje, yalnızca çevre bilincinin kazandırılmasına yönelik bir adım değil, aynı zamanda çocukların gelecekteki yaşamlarında doğa dostu bireyler olmalarına katkı sağlayan bir yol haritası sunmaktadır.
Hedef Kitle
Okul öncesi dönemi çocukları