Proje Adı
Mineral Avcıları: Jeolojinin İzinde Bir Macera
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
03.06.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
08.06.2024
Proje Özeti
Eskişehir, İç Anadolu Bölgesi'nde yer alan ve Ankara, Bursa gibi illerin geçiş bölgesinde bulunan, ulaşım ve yer altı kaynakları açısından zengin bir il olarak nitelendirilebilir. Eskişehir'in yeraltı zenginlikleri konusunda öğrencilerde merak ve bilinç uyandırılması, öğrencilerin mineraller ve yarı değerli taşlar konusunda temel bilgileri yaparak yaşayarak edindirmek ve bu kazanımların yaratıcı drama gibi süreçlerle aktarılmasını sağlamak önem teşkil etmektedir. Bu önemden hareketle Mineraloji, Astronomi gibi farklı bilim dalları ile de ilişkilendirilecek proje ile ortaokul düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin Eskişehir?de çıkartılan kalsedon, lületaşı gibi farklı kayaçlar hakkında farkındalık kazanmaları ve Ay yüzeyinde mineral haritalama gibi uygulamalı etkinliklerle süreçlere aktif katılımlarını sağlamak amaçlanmaktadır. Proje ile Eskişehir?e özgü mavi kalsedon başta olmak üzere mineral açısından zengin olan kayaçlar öğrencilere tanıtılacaktır. Proje; öğrencilerin seviyelerine uygun dijital ve etkileşimli etkinliklerle birlikte temel mineraloji eğitiminin verileceği atölye çalışmalarını; mavi kalsedonun çıkarıldığı Sarıcakaya ilçesi Mayıslar Köyü?nde yapılacak doğa yürüyüşünü ve toprak yüzeyinden toplanacak mavi kalsedonların incelenmesi etkinliklerini içeren uygulamalı saha gezisini kapsamaktadır. Proje etkinlik döneminin açık havada gerçekleşecek Eskişehir Kayaç Parkı gezisini de içeren etkinliklerine ek olarak Eskişehir Osmangazi Üniversitesi(ESOGÜ) Mineral Galerisi, Eskişehir Teknik Üniversitesi(ESTÜ) Gözlemevi gezisini içeren müze ve gözlemevi programları da yapılacaktır. Gezilerin ardından Eskişehir Öğretmenevi, Kılıçoğlu Anadolu Lisesi ile ESOGÜ dersliklerinde öğrencilerin edindikleri bilgi ve deneyimlerini aktaracağı etkileşimli atölyeler, web sitesi tasarlama etkinlikleri ve ödül bilekliği oyunlaştırma süreci gerçekleştirilerek altı günde projenin tamamlanması planlamaktadır. Nicel yöntemin tek grup ön test-son test deneysel deseni ile desenlenen proje kapsamında jeoloji mühendisleri tarafından temel düzeyde hazırlanan ön test 40 öğrenciye ilk gün uygulanacaktır. Eğitim ve gezi etkinliklerinin ardından projenin altıncı gününde ise son test uygulanacaktır. Öğrencilerin edindikleri bilgilerin kalıcılığı saha gezilerinde arazi çalışması değerlendirme anketinin uygulanması, etkinlikler içerisinde yarışmalar ve eğlenceli oyunlar, tasarımlar, sergi gibi etkinliklerle belirlenecektir. Projenin kapanışından önce uygulanacak katılımcı memnuniyet anketi ile de projenin etkililiği sorgulanacaktır. Projenin sonucunda öğrencilerin mineraloji ile ilgili temel kazanımları edinerek; yarı değerli taş ve mineralleri ayırt edebilmeleri, bu kazanımlarını yakın çevrelerine aktararak projenin yaygın etkilerini artırmaları beklenmektedir.
Hedef Kitle
Ortaokul Öğrencileri
Anahtar Kelimeler
Yaratıcı Drama, Kayaçlar, Mineraloji, Maden Jeolojisi, Web 2.0 Uygulamaları, Oyunlaştırma,