Proje Adı
İstatistiği Doğada Öğren-IV
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
HACETTEPE Ü. FEN F. İSTATİSTİK B.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
05.07.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
11.07.2024
Proje Özeti
Gelişen bilgisayar teknolojileri ve hızla artan veri hacmi, istatistiksel bilgiye duyulan ihtiyacı her geçen gün daha da artırmaktadır. Bu ihtiyacın karşılanması ve istatistik ve veri okuryazarlığının yaygınlaştırılması, geleceğin öğretmenlerinin rehberliği ile mümkün olacaktır. Doğa, uygulamalı bir istatistik eğitiminin sağlanabilmesi için eşsiz bir laboratuvar niteliğinde olduğundan proje kapsamında katılımcılara doğada uygulamalı bir istatistik eğitimi verilecektir. Projenin hedef kitlesini istatistiğe ve doğaya merak duyan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlarında çalışan 22 öğretmen ve 4 lisansüstü öğrenci oluşturmaktadır. Projenin temel amaçları aşağıda özetlenmiştir: Doğayı Aktif Bir Laboratuvar Olarak Kullanma: Gözlem ve ölçüm becerilerini doğada gerçekleştirilen etkinliklerle güçlendirme. Eğlenceli ve Yaratıcı İstatistik Eğitimi: Oyunlar, sanat ve hesaplamalı bilim içeren uygulamalarla istatistik öğretimini deneyim odaklı kılma. Veri Analizi ve İstatistik Yazılımları: Doğadan elde edilen verilerin istatistiksel yazılımlar kullanılarak analiz edilmesi ve bu sürecin öğrenmeyi kalıcı kılma. Veri Okuryazarlığı ve Ekoloji Bilinci: Hedef kitlenin veri okuryazarlığı seviyesini yükseltme ve aynı zamanda ekolojiye duyarlı bir bakış açısı kazandırma. İklim Değişikliği ve Biyoçeşitlilik: İstatistik ve veri bilimi perspektifiyle iklim değişikliği, ekoloji, biyoçeşitlilik konularını birleştirme. İş Birliği ve Yaratıcı Düşünce: Farklı disiplinlerden gelen lisansüstü öğrenci ve öğretmenler arasında iş birliği ve yaratıcı düşünceyi teşvik etme. Proje, 5-11 Temmuz 2024 tarihleri arasında doğal güzellikleri ile dikkat çeken Bartın ili Ulus ve Amasra ilçeleri, biyoçeşitlilik açısından zengin Küre Dağları Milli Parkı, Kastamonu ilinin Azdavay ilçesinde yer alan Çatak Kanyonu, Pınarbaşı ilçesinde yer alan Horma Kanyonu ve Ilıca Şelalesinde gerçekleştirilecektir. Projede, klasik öğrenme yöntemlerinden farklı olarak Merak et, Öğren ve Uygula modeli kullanılacaktır. Projenin internet sitesi aracılığı ile sosyal medya hesaplarından projeyle ilgili bilgiler paylaşılarak yaygın etkinin ülke geneline ulaşmasına, doğa bilinci, veri okuryazarlığı yüksek bir toplumun oluşmasına katkı yapılacaktır. Proje sonunda katılımcıların hazırlayacakları etkileşimli infografiklerle pekiştirilerek, geniş kitlelere doğa ve istatistikle ilgili farkındalık kazandırılması, projenin verimliliğinin mini testler ve anketlerle ölçülmesi, sonuçların bilimsel platformlarda ilgili gruplara sunularak projenin katkılarının değerlendirilmesi sağlanacaktır.
Hedef Kitle
Öğretmenler; Lisansüstü Öğrenci
Anahtar Kelimeler
Öğretmen Eğitimi, Uygulamalı İstatistik, Ekoloji, Veri Görselleştirme, Gözlem Teknikleri, İstatistik Okuryazarlığı, İstatistik Eğitimi, Doğa Eğitimi, Bilgisayar Uygulamalı İstatistik, Biyoçeşitlilik