Proje Adı
Benim Dilim Doğa: Öğrenirim, Öğretirim!
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ÖZKAN HALAÇ ÖZEL EĞİTİM MESLEK OKULU
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
15.05.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
15.05.2025
Proje Özeti
İnsanların evreni daha iyi anlamaları için doğayı tanımaları, bunun için de doğa ile iç içe etkili bir doğa eğitimi almaları gerekmektedir. Geleceğin öğretmenleri olacak özel eğitim öğretmen adaylarının doğa eğitimi ile ilgili öz yeterliliklerini artırmak ve bir çevre okuryazarı olmalarını sağlamak; böylece öğretmenlik yapacakları özel gereksinimli bireylere de doğa farkındalığı kazandırmada, onların doğayı anlamalarını sağlayarak yaşamlarındaki zor koşullarla mücadelelerini kolaylaştırmada destek olmak bu projenin temel amacıdır. Kısaca öğretmen adaylarının hem doğayı anlamalarını sağlamak hem de özel gereksinimli bireylere bunu öğretme yeterliliği kazandırmak amaçlanmıştır. Yapılan araştırmalar doğa eğitimine katılanların evrene, yaşama ve olaylara bakış açısında köklü değişiklikler meydana getirdiğini, hayattaki güçlüklerle mücadelede onlara yardımcı olduğunu göstermiştir. Projenin hedef kitlesi Eskişehir ilindeki üniversitelerin Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümü son sınıfında okuyan, akademik başarıları yüksek öğrenciler arasından seçilecek 28 kişidir. Öğrencilerin eğitim düzeylerinin benzer olması için aynı öğretim kademesinde olmalarına önem verilmiştir. Katılımcı kız ve erkek sayısının eşit olmasına özen gösterilecektir. Katılımcılar, başvuran öğrenciler arasından doğaya ilgi duyanlar arasından seçilecektir. Doğa eğitimi ile ilgili öz yeterlik algılarının tespit edilmesi ve doğaya karşı bilgi, tutum, davranış ve algılarını ölçmek üzere ?Doğa Eğitimi Özyeterlik Ölçeği (DEÖÖ)?, ?Çevre Okuryazarlığı Ölçeği (ÇOÖ)? ve ?Eğitimi DeğerlendirmeGünlüğü? olmak üzere 3 farklı ölçme aracı kullanılacaktır. Bu ölçme araçlarından DEÖÖ ve ÇOÖ mevcut durumun ve son durumun karşılaştırılabilmesi için ön test son test şeklinde uygulanacaktır. Eğitimi Değerlendirme Günlüğü ise proje sonunda katılımcıların eğitim etkinliklerinin niteliği ve beklentilerinin karşılanma düzeyi ile ilgili görüşlerini almak amacıyla yazmaları istenen bir yansıtmadır. Proje sonunda sosyal medya hesaplarından ve web sayfasından etkinlikler ile ilgili paylaşımlar yapılacaktır. Böylece öğretmenlerin derslerinde kullanabilecekleri etkinliklere ulaşımı sağlanmış olacaktır. Proje sonunda katılımcıların proje süresince yaptıkları etkinlikleri arkadaşlarıyla ve öğretmenleriyle paylaşabilecekleri bir eTwinning projesi de planlanmaktadır.. Son olarak proje sonunda uluşararası bir kogrede bildiri ve SSCI, Scopus vb. indekslerde taranan bir dergide makale olarak yayınlanması planlanmaktadır.
Hedef Kitle
Eskişehir'Deki Üniversitelerin Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümlerinde Okuyan, 4. Sınıf Öğrencileri
Anahtar Kelimeler
Öz Yeterlik, Çevre Okuryazarlığı, Doğa Eğitimi, Engelli Birey, Öğretmen Adayı,