Proje Adı
İklim Değişikliğinde Yeşil Hesaplamalar
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
AYDIN KOÇARLI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
08.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
14.09.2024
Proje Özeti
Günümüz dünyasında bilginin hızla değişim ve dönüşüm içerisinde olması, bilginin okul sınırlarından çıkarılıp sürdürülebilir yaşam boyu öğrenme temelli yapılandırılması zorunlu hale gelmiştir. Bilginin yapılandırılmasında bireylerin bilimsel okuryazarlıklarına katkı sağlayacak, 21. Yüzyıl becerilerinin geliştirilmesi ile öğrenme, merak, araştırma, sorgulama duygularını arttıracak şekilde topluma yaygınlaştırılması gerekmektedir. Proje çalışmamız, iklim değişikliği tehlikesi ve çözüm önerileri hakkında farkındalık oluşturmak için 9-14 Eylül 2024 tarihleri arasında Aydın ilinde Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları projesi olarak hazırlanmıştır. Özellikle sosyo-ekonomik düzeyi düşük, öncelikli olarak taşımalı öğrenim gören akademik başarısı yüksek öğrencilerin iklim değişikliğini azaltmaya yardımcı yeşil enerji kaynaklarının kullanımının önemine ilişkin farkındalıklarını artırma, yeşil enerji kaynaklarını ve tarımda teknolojiyi kullanarak çalışmalar yapan doğa dostu bireyler yetişmesi projenin amacıdır. Proje kapsamında iklim değişikliğine ve yeşil enerji kaynaklarına yönelik teorik ve uygulamalı etkinlikler ile Çine Adnan Menderes HES?e, Germencik GÜRMAT JES?e ve Söke AYDEM RES?e bilimsel geziler yapılacak ve Koçarlı Kasaplardaki TABİT kampüsündeki yenilikçi tarım teknolojileri etkinlikleri yer alacaktır. Bu proje, iklim değişikliğine çözüm olarak yenilenebilir enerji kaynaklarını yerinde görme, matematiksel hesaplamalar ve kodlama etkinlikleri ile birleştiren akıllı sistemler kurarak kendi kendine yetebilen yeşil çiftlik tasarımı uygulamaları ve sosyal, fiziksel etkinlikleri de içeren çoklu zeka kuramındaki farklı zeka türlerinin gelişmesini destekleyen disiplinler arası bir çalışmadır. Projenin hedef kitlesini Aydın ilindeki 17 ilçeden sosyo-ekonomik düzeyi düşük, öncelikli olarak taşımalı öğrenim gören, akademik başarısı yüksek, ailesinin tarımla geçimini sağladığı 7. ve 8. öğrencilerinden oluşan 30 kişi oluşturacaktır. Öğrencilerin program boyunca edineceği bilgi ve deneyimi hayatlarına adapte edip devam ettirmeleri, tarım şehri olan Aydın İli özelinde tarımın teknolojilerinin gelişmesinin iklim değişikliğindeki öneminin kavranması projenin yaygın etkilerindendir. Projenin yaygınlaştırma aşamasında, literatüre katkısını araştırmak için öntest ve sontest şeklinde `İklim Değişikliği Farkındalık Ölçeği?, `Alternatif Enerji Kaynakları Başarı Testi?, `Yenilenebilir Enerji Kaynakları Farkındalık Ölçeği?, yarı-yapılandırılmış görüşme formu uygulanacak ve öğrencilere günlük tutturulup analizi yapılacaktır. Elde edilecek veriler analiz edilerek değerlendirilecektir.
Hedef Kitle
7. Ve 8. Sınıf Öğrencileri
Anahtar Kelimeler
İklim Değişikliği, Yenilenebilir Enerji, Tarım Teknolojileri, Matematiksel Modelleme, FeTeMM Eğitimi,