Proje Adı
Ortaokul Öğrencileri İçin Eko-Matematik - II
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
AYDIN ADNAN MENDERES Ü. EĞİTİM F.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
24.06.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
29.06.2024
Proje Özeti
Günümüzde artan çevre sorunları ve sürdürülebilir bir dünyada yaşama fikri, eğitim öğretim süreçlerinde de değişiklik ihtiyacını beraberinde getirmektedir. Bu değişimler öğretim programlarında revizyon, öğrencilere beceri kazandırılmasının önem kazanması, teknoloji ve bilgi okuryazarlığı, öğrenme alanlarının disiplinlerarası yaklaşımlarla bütüncül şekilde ele alınması, Fen-Teknoloji-Matematik-Mühendislik yaklaşımının uygulanması ve çevre konularının öğretimin tüm alanlarına entegre edilmesi gibi yaklaşımları içermektedir. Bu projede eğitimde yenilikçi bir uygulama olarak çevre konularının ve matematik öğretiminin entegre şekilde ele alınıp, ortaokul öğrencileri için bir haftalık bir Eko-matematik-2 kampı uygulaması planlanmıştır. Bu Eko-matematik-2 kampında köy okullarında ve taşımalı eğitimle öğrenim gören 30 öğrencinin katılımcı olarak yer alması planlanmıştır. Eko-matematik-2 kampında sürdürülebilirlik, su kirliliği, çevre kirliliği, iklim değişikliği, karbon salınımı, geri dönüşüm, ekolojik temizlik malzemelerinin üretimi ve hayvancılık konularına odaklanılmış matematik bilgisini arttırmaya yönelik etkinlikler ile sanatsal, sportif ve sosyal etkinliklere yer verilmiştir. Projenin etkinlikleri hazırlanırken çevre sorunları ve matematik disiplinlerarası bir yaklaşımla ele alınmış, eğitimler için konunun sosyal, teknolojik ve ekonomik boyutları da dikkate alınarak farklı disiplinlerde alan uzmanlarından ve kamu kurum ve kuruluşlarından destek sağlanmıştır. Bu kamptaki etkinlikler aracılığıyla köy okullarında öğrenim gören öğrencilerin ekomatematik ile tanıştırılması, ortaokul öğrencilerinin çevre farkındalığı ve çevreye yönelik tutumlarının olumlu yönde geliştirilmesi, matematik bilgilerinin artırılması ve matematik öğrenmeye yönelik tutumlarının ve motivasyonlarının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Kampın hedeflerine ulaşıp ulaşmadığının belirlenmesi amacıyla kampın başında ve sonunda hedefler doğrultusunda öğrencilerle ölçekler doldurulacak, görüşmeler ve yansıtıcı değerlendirmeler yapılmıştır. Projenin dezavantajlı öğrencilere ve öğretmenlerine matematik öğrenme ve çevre farkındalığı açısından katkı sağlaması ve matematik eğitimine yenilikçi bir bakış açısı geliştirmesi yönleriyle toplumsal katkı sağlaması amaçlanmıştır.
Hedef Kitle
Projenin hitap ettiği hedef kitle taşıma yoluyla eğitime erişim sağlayan köy okullarında eğitim gören öğrenciler olarak belirlenmiştir. Proje Aydın ilinde gerçekleştirilmiş ve 30 ortaokul öğrencisi projeye katılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Matematik eğitimi, fen eğitimi, çevre eğitimi çevre sorunları