Proje Adı
Doğada Yapay Zekâ Ve Robotik Yolculuğu
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ARTVİN ÇORUH Ü. EĞİTİM F.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
02.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
08.09.2024
Proje Özeti
Proje robotik kodlama, yapay zekâ uygulamaları, astronomi, doğa eğitimi ve yenilenebilir enerji gibi farklı konularda gerçekleştirilecek gözlem ve etkileşimli uygulamalarla öğrencilere disiplinlerarası bir bakış açısı kazandırarak, merak duygularının araştırma ve öğrenme isteklerinin teşvik edilmesini amaçlamaktadır. 2-8 Eylül 2024 tarihleri arasında Artvin ili Şavşat ilçesinde gerçekleştirilmesi planlanan projenin hedef kitlesini bilimsel açıdan dezavantajlı bir bölge konumunda olan Artvin il merkez ve ilçelerine bağlı köy ve belde okullarında öğrenim gören 30 ortaokul yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcılar belirlenirken; öğrenmeye istekli, araştırmayı seven, akademik başarısı orta-yüksek ve sosyo-ekonomik gelir düzeyi düşük ailelerin çocukları arasından gönüllülük esasına göre kura yoluyla seçilecektir. Öğrencilerin projeye bakış açılarını belirlemeye yönelik etkinliklerden yansıtıcı yazılar, resimler kullanılacaktır. Öğrencilerin gerçekleşen etkinliklere ilişkin görüşlerini belirlemek, proje işleyişini ve öğrenmelerini değerlendirmek için kamp esnasında her günün sonunda o günün etkinlikleri Kahoot programı üzerinden hazırlanacak olan gün sonu etkinlik değerlendirme formu ile değerlendirilecektir. Ayrıca öğrenciler her günün sonunda eğitimleri ile ilgili neler öğrendiklerini değerlendirmek amacıyla Google?ın ücretsiz alan sağladığı www.blogger.com üzerinden günlüklerini oluşturacaklardır. Projeye katılan öğrencilerin projede yapılan etkinlikler ve proje hakkındaki gözlemlerini ortaya koymak ve yapılan etkinlikler çerçevesinde öğrenci kazanımlarını belirlemek amacıyla projenin sonunda öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılacak ve proje bitiminde analiz edilecektir. Proje süresince öğrencilere çeşitli olaylar ve olgular etkinliklerin içerisinde probleme dayalı bir şekilde verilmekte ve öğrencilerin robotları, sensörleri ve yapay zekâ uygulamalarını kullanarak bu problemleri çözmeleri istenmektedir. Buda onların bilgi işlemsel ve algoritmik düşünme becerilerinin geliştirmelerine katkı sağlayacaktır. Öğrencilerin bireysel ve grup çalışmaları esnasında yaparak ve yaşayarak bilgiyi anlamlı bir şekilde elde etmelerine ve uygulamalarına imkân sağlanacaktır. Eğitimler sonucunda öğrencilerin robotik kodlama, yapay zekâ uygulamaları, astronomi, yenilenebilir enerji konularında ki kavramsal anlamalarının artacağı, disiplinlerarası bakış açısı kazanacaklarına, bireysel yaratıcılıklarının gelişmesine katkıda bulunulacağına ve teknolojik gelişmelere bakış açılarının olumlu yönde değişeceğine inanılmaktadır.
Hedef Kitle
Ortaokul 7. Sınıf Öğrencileri
Anahtar Kelimeler
Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Astronomi, Yapay Zeka, Doğa Eğitimi, Robotik,