Proje Adı
Formülsüz Fizik
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
01.07.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
05.07.2024
Proje Özeti
Proje, fizik konularını yalnızca formüllere dayalı olarak değil, görsel ve uygulamalı bir yaklaşımla öğretmeyi amaçlar. Bu yaklaşım öğrencilerin, fizik bilimine dair olayları daha iyi anlamalarını ve günlük hayatta karşılaştıkları sorunlara çözüm bulmalarını sağlar. Öğrencilerin araba yarışı, salıncak ve kaykay gibi aktivitelerde karşılaştıkları kuvvetleri analiz edebilmelerini teşvik eder. Bu sayede öğrenciler formül ezberlemek yerine fiziksel olayların ardındaki nedenleri ve işleyişini kavrayabilirler. Proje, fizik eğitimini lise öğrencileri için daha ilgi çekici ve pratik hale getirmeyi amaçlayan öncü bir girişimdir. Tüm bunlar göz önünde bulundurularak, proje boyunca öğrencilere alanında uzman eğitmenler tarafından, deneysel becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak açık ve kapalı uçlu deneyler, çeşitli animasyonlar, tahmin et-gözle-açıkla ve eğitsel oyunlar yoluyla bir dizi etkileşimli öğrenme etkinliği sunulacaktır. Bu etkinlikler sayesinde öğrencilerin fiziğe karşı tutumlarının olumlu yönde değişeceği düşünülmektedir. Projede, gerçekleştirilecek etkinlikler sırasında ve sonrasında öğrencilere fizik tutum ölçeği, fizik etkinliklikleri tutum ölçeği ve öz değerlendirme formu uygulamaları yapılacaktır. Proje ekibine de MOST analizi yapılarak, elde edilen sonuçlar projenin devamında yapılacak olan çalışmaların iyileştirilmesi için kullanılacaktır. Proje, Konya ve çevre illerde ikamet eden 9. sınıfı bitirmiş 10. sınıfa başlamış 20?er kişilik 4 grup halinde toplam 80 kişiden oluşan ortaöğretim öğrencilerine yapılacaktır. Proje 24-28 Haziran 2024 tarihinde 5 gün süresince planlanmaktadır. Sonuç olarak, bu etkinliklere katılan öğrenciler sadece fizik konusunda daha derin bir anlayış kazanmakla kalmayacak, aynı zamanda eleştirel düşünme, problem çözme ve iletişim becerilerini de geliştireceklerdir. Etkinlikler, öğrenciler arasında fizik sevgisini teşvik eden etkileşimli bir öğrenme ortamı sunmayı amaçlamaktadır.
Hedef Kitle
Lise 9 ve 10'Uncu Sınıf Öğrencileri
Anahtar Kelimeler
Newton Yöntemi, Elektromanyetizma, Optik, Makine, Basınç, Hareketli Cisimler, Fizik Öğretimi, Fizik, Hız ve İvme Analizi,