Proje Adı
Gelecek Yazarları-2
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ATATÜRK Ü. KAZIM KARABEKİR EĞİTİM F. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ B.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
01.06.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
08.06.2024
Proje Özeti
PISA 2022 sonuçları incelendiğinde derece olarak bir ilerleme kaydedilmiş olsa da okuma alanında 36. ve fen alanında ise 34. sırada yer almaktayız. Yine fen okuryazarlığı alanında tüm ülkeler arasında 34. ve OECD ülkeleri arasında 29. sırada yer almaktayız. Bu projede okuma, yazma ve fen etkinlikleri bütünleşik bir şekilde sunularak bu alanlarda daha üst sıralara çıkılması hedeflenmektedir. Özellikle teknoloji, bilim, kültür ve sanat kavramları ile yeni tanışan ve bu kavramlar üzerinde düşünme yeteneğini yeni yeni kazanmaya başlayan bir yaşta olan ortaokul öğrencileri ile bilim kurgu kitapları üzerine kritik yapılmasının öğrencilere bilimsel ve sanatsal bir bakış açısı kazandıracağı düşünülmektedir. Bunun yanı sıra öğrencilerin bakış açılarında meydana gelen değişimi görebilmek ve öğrencilerin kendi fikirleri ve düşüncelerini yazılı bir şekilde ifade etmelerine imkan sağlayan ortamlar ve fırsatlar tanınması önemlidir. Bu projenin temel amacı ortaokul öğrencilerinin bilim ve teknolojide meydana gelen değişimler sonucunda toplum ve çevrede meydana gelen ya da gelebilecek değişimlere ilişkin farkındalıklarını artırmak, fen okuryazarlık düzeyini ve epistemolojik inançları geliştirmek ve bilim kurgu konulu eleştirel okuma ve yaratıcı yazma etkinlikleri ile fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkisi kurmalarını sağlamaktır. Projeye katılımcıları Erzurum ilinde öncelik kırsal bölgeler ve dezavantajlı okullar olmak üzere ölçüt örnekleme yöntemine göre belirlenmiş yedinci sınıf öğrencileridir. Okuma alışkanlığı edinmiş ve yazmaya ilgisi olan daha önce bu tür bir eğitime katılmamış öğrencilerden seçim yapılmasına dikkat edilecektir. Proje iç içe karma desene göre tasarlanmıştır. Projede, öğrencilerden birbiri ile ilişkili nicel ve nitel veriler birlikte toplanarak analiz edilecektir. Nitel verilerin toplanması için öğrenci günlükleri, yaratıcı çizgi roman ürünleri, görüşme formları ve gözlem formlarından yararlanılacaktır. Proje sonunda öğrencilerin, eleştirel okuma ve yaratıcı yazma becerilerinin gelişmesi ve bu becerilerden yararlanarak dijital bir uygulamada (Canva) öğrencilerin kendi bilim kurgu çizgi romanlarını oluşturmaları istenmektedir. Bilim ve teknolojinin getirdiği değişimlerin toplum ve çevreye olumlu ve olumsuz yansımalarına ilişkin ön görüde bulunabilen ve problemlere ilişkin olası çözüm önerisi sunabilecek bireyler yetişmesi beklenmektedir.
Hedef Kitle
7. Sınıf Öğrencileri
Anahtar Kelimeler
İnformal Fen Eğitimi, Bilim ve Toplum Projeleri, Bilimsel Yaratıcılık, Epistemolojik İnançlar, Bilim Kurgu Edebiyatı, Üstbilişsel Stratejiler, Üstbilişsel Stratejiler, Çevre Eğitimi, Bilim ve Teknoloji Politikaları, Fen Bilgisi Eğitimi,