Proje Adı
Doğanın Gizli Bağlamları: Gözlemle-İlişkilendir-Kurgula-Oluştur
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
BURDUR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
18.08.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
24.08.2024
Proje Özeti
Bu projenin amacı Milli Eğitim Bakanlığı?na bağlı okullarda görev yapan fen bilimleri öğretmenlerine gözlemleme, ilişkilendirme, kurgulama ve oluşturma becerileri kapsamında iklim değişikliği, su kontrolü, susuz tarım uygulamaları, biyolojik çeşitlilik, arkeoloji, antik mimari, müzik, müze gezileri ve belgesel içerikleri temalarına ilişkin tasarlanmış etkinlikler ile kurgulayabilecekleri bağlamlara yönelik soru oluşturmalarını sağlamaktır. Projede fen bilimleri öğretmenlerine yönelik bağlam temelli öğrenme ve değerlendirme etkinlikleri kapsamında üst düzey becerileri ölçen bağlam temelli değerlendirmeye yönelik soru oluşturma çerçevesinde doğa gözlemlerine dayalı bilim kampı düzenlenecektir. Projenin katılımcı kitlesini ülkenin farklı illerindeki milli eğitim bakanlığına bağlı okullarda görev yapan 24 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Proje Burdur İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinatörlüğünde gerçekleştirilecek olup Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, Burdur Belediyesi projeye paydaş olarak desteklerini sunacaklardır. 18 ? 24 Ağustos 2024 tarihlerinde Burdur?da gerçekleştirilecek proje, etkinlik programında belirtilen mekânlarda yürütülecektir. Projenin hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirmek için nitel araştırma yaklaşımlarından yararlanılacaktır. Buna göre projenin çıktıları için 5 temel değerlendirme yapılması planlanmaktadır: 1. Öğretmenlerin doğa temelinde oluşturulabilecek bağlamlara dair görüşleri, 2. Öğretmenlerin okul dışı ortamlarda karşılaşılan durumların ölçme değerlendirme süreçlerinde kullanılmasına yönelik farkındalıkları, 3. Öğretmenlerin projede kurgulayabilecekleri bağlamların öğretim programında yer alan konularla ilişkilendirilmesine yönelik bilgileri, 4. Öğretmenlerin doğa temelinde kurgulanacak bağlamlara yönelik soru yazım süreçleri ile ilgili kazanımları. 5. Öğretmenler tarafından oluşturulan soruların bağlam temelli değerlendirmeye uygunluğu. Bu bağlamda 1, 2 ve 3. Değerlendirmeler için, öğretmenlere açık uçlu sorulardan oluşan proje uzmanları tarafından hazırlanan bir anket ön ve son test olarak uygulanacaktır. 4. Değerlendirme için proje öncesinde öğretmenlerden projenin içeriğine yönelik soru yazımı yapmaları istenecek ve bu sorular öğretmenlerin soru sunum oturumlarında oluşturdukları sorular ile kıyaslanacaktır. 5. Değerlendirme için ise bir kontrol listesi oluşturulacaktır. Projenin sonunda belirtilen temalara ilişkin gözlemleme, ilişkilendirme, kurgulama ve oluşturma becerilerinin geliştirilmesi kapsamında tasarlanan etkinlikler ile bağlam kurgulamalarını ve kurguladıkları bağlamlara yönelik soru oluşturma becerilerin gelişmesi beklenmektedir.
Hedef Kitle
Fen Bilimleri Öğretmenleri
Anahtar Kelimeler
Fen ve Teknoloji Öğretmen Eğitimi, Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi, Bilim ve Doğa Kampları, Çevre Eğitimi, Deneyimsel Öğrenme,