Proje Adı
Eğitimde Yenilikçilik: Yapay Zeka Destekli Öğretim
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
KARTAL PROF.DR.ŞABAN TEOMAN DURALI
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
02.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
07.09.2024
Proje Özeti
Bu proje, Matematik ve Fen Bilimleri eğitiminde öğretim metodolojilerini, Yapay Zeka (YZ) entegrasyonu ile dönüştürmeyi amaçlamaktadır. Proje, Bilim ve Sanat Merkezlerinde görev yapan Matematik ve Fen Bilimleri öğretmenlerinin pedagojik yaklaşımlarını en yeni YZ araçları ve teknikleri ile geliştirmeyi hedeflemektedir.İstanbul İlindeki Bilim ve Sanat Merkezleri'nde (BİLSEM) görev yapan 32 matematik ve/veya fen bilimleri öğretmenleri ile yürütülecek olan bu proje, YZ'yi eğitime entegre etmeyi amaçlamaktadır. Proje, eğitimcilere YZ araçları ve teknikleri hakkında bilgi ve beceri kazandıracak ve onların YZ'yi öğretimlerinde kullanmalarını sağlayacaktır. Amaç: Projenin temel amacı, eğitimcileri YZ'yi öğretimlerine entegre etmek için gerekli bilgi ve becerilerle donatmak, böylece öğrenciler için öğrenme deneyimini zenginleştirmek ve daha etkili ve çekici bir eğitim ortamı yaratmaktır. Kapsam ve Hedef Kitle; YZ ve STEM (Fen Bilimleri, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) derslerinin doğal uyumu ve YZ tabanlı öğretim araçlarından önemli ölçüde fayda sağlayabilecek potansiyel göz önünde bulundurularak, Matematik ve Fen Bilimleri öğretmenleri öncelikli olarak hedeflenmiştir. Proje, İstanbul'daki Bilim ve Sanat Merkezlerinde görev yapan 32 matematik ve fen bilimleri öğretmeni ile gerçekleştirilecektir. Metodoloji ve Sonuçlar: Proje, teorik eğitim, pratik atölyeler ve uygulamalı etkinliklerin bir kombinasyonunu kullanacaktır. Eğitimciler, YZ uygulamalarını eğitim ortamlarında inceleyen interaktif oturumlara katılacaklar ve sonuç olarak YZ ile zenginleştirilmiş ders planlarının geliştirilmesi ve uygulanması gerçekleşecektir. Beklenen sonuç, YZ'yi öğretimlerinde kullanan ve yenilikçi, teknoloji açısından zengin eğitim uygulamaları yürüten bir grup eğitimci yetiştirmektir. 17 etkinlik boyunca eğitimciler, YZ uygulamalarını eğitim ortamlarında inceleyecek ve uygulayacaklardır. Bu etkinlikler, açık ve kapalı uçlu deneyler, animasyon ve simülasyonlar, tartışmalar, artırılmış/sanal/karma gerçeklik uygulamaları, hesaplamalı düşünme etkinlikleri, bilimsel geziler ve saha çalışmaları, dijital oyunlar/öykü anlatımları, eğitim oyunları, mobil uygulamalar, oyunlaştırma uygulamaları, sergiler ve gösteriler, sanat etkinlikleri, spor etkinlikleri, STEAM etkinlikleri ve tahmin et-gözlemle-açıkla etkinlikleri gibi çeşitli konuları kapsamaktadır. Bu etkinlikler, öğretmenlerin YZ hakkında bilgi ve becerilerini geliştirmelerine ve YZ'yi öğretimlerinde kullanmaya başlamalarına yardımcı olacaktır.
Hedef Kitle
İstanbul İlindeki Bilim Ve Sanat Merkezleri Matematik Ve Fen Bilimleri Öğretmenleri
Anahtar Kelimeler
Dijital Eğitim, Yapay Zeka, Eğitim Teknolojileri, Öğretmen Mesleki Gelişimi,