Proje Adı
Renkli Zihinlerin Gökyüzü Keşfi
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
İZMİR ÇİĞLİ KARŞIYAKA AYDOĞAN YAĞCI BİLSEM
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
04.11.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
09.11.2024
Proje Özeti
Amacı: Milli Uzay Programıyla birlikte Türkiye?de havacılık ve uzay çalışmaları hız kazandı. Bu noktadan hareketle 21/26 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmesi planlanan projede Milli Uzay Programı hedeflerinden mevcut yeteneklerin, başarıların milli teknolojiler ile daha ileriye taşınması dolayısıyla yeni Türkiye yüzyılında erken yaşta havacılık ve uzay konularında ilgi uyandırma fırsatı sunmak ve erişimi sağlamak, öğrencileri bilim, teknoloji, mühendislik, matematik alanlarına çekmek, gelecekteki potansiyel uzay ve havacılık uzmanları için temel oluşturarak yetişmesini sağlamak, eşitsizliği azaltmak ve fırsat eşitliğini sağlamaya yönelik adımlar atmak öğrencilere geniş bir perspektif kazandırabilmek amaçlanmaktadır. Kapsamı ve Hedef Kitlesi: Projenin hedef kitlesi İzmir ili Çiğli ilçesinde Çiğli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünce sosyo-ekonomik düzeyi düşük, fiziki şartları iyi olmayan, dezavantajlı bölgede bulunan ortaokullar belirlenerek, bu ortaokullarda öğrenim gören 6. ve 7. sınıf öğrencilerinden seçilerek oluşturulacak 30 öğrencidir. Sorgulayıcı yaklaşımla düzenlenen eğitim-öğretim sürecinde öğrencilerin hazırbulunuşlukları dikkate alınacaktır. Projede, hedef kitlenin bilime olan bakış açısında, bilimsel-yaratıcı düşünme becerisinde, sosyal becerisinde, girişimcilik özelliklerinde, bilgi-kavrayışında nasıl bir değişim/gelişim meydana geldiğini anlamak için katılımcılara proje uzmanlarının proje içerikleri doğrultusunda hazırlamış oldukları `Başarı Testi? ön test-son test olarak uygulanacaktır. Ayrıca katılımcıların havacılığa ve astronomiye yönelik duygusal tepkilerini ve tutumlarını değerlendiren, projenin katılımcılarına nasıl bir etki yarattığı; olumlu veya olumsuz etkinin anlaşılması açısından `Astronomiye Yönelik Tutum Ölçeği? ve Havacılık alanında proje uzmanı ve eğitmenleri tarafından hazırlanan `Havacılık Tutum Anketi? kullanılacaktır. Yöntemi ve Sonucu: Proje süresince etkinliklerin gerçekleştirilmesinde açık-kapalı uçlu deney, animasyon-benzetim, artırılmış gerçeklik, bilgi işlemsel düşünme, bilimsel gezi-saha çalışması, dijital oyun, gökyüzü gözlemi, eğitsel oyun, mobil uygulamalar, oyunlaştırma, sergi, gösteri, spor, sanat, STEAM, tahmin et-gözle-açıkla, tartışma, yaratıcı drama, argümantasyon, anlatma, soru-cevap, beyin fırtınası, grupla çalışma, problem çözme metodu, örnek olay incelemesi, buluş yöntemi sıralanabilir. Projenin sonucunda potansiyel havacılık ve uzay uzmanları için temel oluşturması, gençlerin katma değerli iş gücü piyasasına daha fazla katkı sunması, sektöre olan ilgilerinin artması, içlerindeki havacılık ve uzay sevgisi farkındalığının artması beklenmektedir.
Hedef Kitle
6. Ve 7. Sınıf Öğrencileri
Anahtar Kelimeler
Havacılık ve Uzay Mühendisliği, Havacılık Sektörü, Havacılık Politikası, Astronomi, Astronomi Eğitimi, Havacılık Mühendisliği, Havacılık Güvenliği, Havacılık Tarihi, Havacılık ve Uzay, Havacılık,