Proje Adı
Minik Arfler Doğada-2
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
MERSİN MEZİTLİ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
24.06.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
28.06.2024
Proje Özeti
Bu projenin amacı, okul dışı öğrenme ortamlarında matematik eğitimi ile doğa eğitimini birleştirerek matematik kazanımlarının doğada ve doğal materyalleri kullanarak yaparak, yaşayarak içselleştirilmesini sağlamaktır. Proje kapsamında, matematiksel kavramları somut örneklerle günlük yaşama uyarlamayı, miktar, şekil, alan ve örüntüleri tanımlama ve temsil etme gibi becerileri ve sürdürülebilirlik bilincini geliştirecek etkinlikler düzenlenecektir. Bu sayede çocuklar, matematiği günlük hayatlarının ayrılmaz bir parçası olarak görecek ve matematiksel düşünme becerilerini geliştirirken doğayı olan bağlılıkları da artacaktır. Proje, matematik eğitiminin sadece okul içinde değil, aynı zamanda okul dışı öğrenme ortamlarında da gerçekleştirilmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Bu nedenle, Mersin Bilim Köyü, Mersin Masal Evi, Serpil Orman Okulu, Erdemli Orman Okulu ve Tarsus Kazanlı Sahili gibi alanlar projenin etkinlik mekanları olarak belirlenmiştir. Projemizin hedef kitlesi, Mersin'in Akdeniz, Toroslar, Mezitli ve Yenişehir ilçelerinde sosyoekonomik açıdan dezavantajlı bölgelerde yaşayan okul öncesi 5 yaş ve üzeri öğrencilerdir. Bu bölgelerde yaşayan öğrenciler arasından sosyokültürel ve sosyoekonomik kısıtlamalar nedeniyle bilimsel, sanatsal ve kültürel etkinliklere erişimi sınırlı olan 25 gönüllü öğrenci seçilecektir. Proje kapsamında Bilim Köyü etkinlikleri, Planetaryum gösterisi, Teleskopla Güneş gözlemi, Caretta Caretta gözlemi gibi okulda gerçekleştirilemeyen etkinlikler sunularak, fırsat eşitliği sağlanacaktır Katılımcılardan başlangıç ve bitişte matematik ve doğa ile ilişkili bir resim çizmeleri istenecek. Çizilen resimler, projede işlenen temalara ne kadar yer verildiğini görmek için değerlendirilecek. Ölçme değerlendirme uzmanı tarafından geliştirilen puanlama anahtarı kullanılarak resimler değerlendirilecek ve bulgular raporlanacak. Her etkinlik sonrası öğrencilerin gelişimi için "Etkinlik Değerlendirme Formu" kullanılacak. Bu form, öğrencilerin problemi tamamlama, destek alarak tamamlama ve etkinliğe katılımını değerlendirecek. Öğrencilerin etkinlik hakkındaki düşüncelerini almak için trafik ışıkları biçimlendirici değerlendirme aracı kullanılacak. Katılımcıların duyguları ve öğrendikleri ayrı ayrı sorulacak ve onlardan yeşil, sarı veya kırmızı ışığı seçmeleri istenecek. Projenin sonunda, katılımcıların duygu ve düşüncelerini paylaşmak için grafiti panosu hazırlanacak. Projenin başarısı ve etkisi, Mezitli İlçe Milli Eğitim koordinatörlüğünde düzenlenecek öğretmen eğitimleriyle desteklenecek ve yerel düzeyde sürdürülebilirliği sağlanacaktır.
Hedef Kitle
Okul Öncesi Çocukları
Anahtar Kelimeler
Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi, Okul Öncesi Dönemde Mobil Teknoloji, Okul Öncesi Eğitimi, Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi, Doğa Eğitimi,