Proje Adı
Yenilikçi Öğrenme Yaklaşımları İle 21. Yüzyıl Becerilerimi Geliştiriyorum
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
KÜÇÜKKUYU FERNUR SÖZEN ORTAOKULU
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
30.06.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
05.07.2024
Proje Özeti
Teknolojik yenilikler ve bilgi toplumuna geçiş 21. yüzyılda bireylerde bulunması beklenen özelliklerin değişmesine neden olmuştur. Günümüzde teknolojiyi kullanabilen, bilgiyi ayıklayabilen, girişimci ve üretken, bilimsel düşünme becerileri ile doğru karar verebilen bilim okuryazarı bireylere ihtiyaç duyulmaktadır ve bu becerileri bireylere erken yaşlarda kazandıracak girişimlerin önemli olduğu düşünülmektedir. Bu bakımdan projenin amacı 5. sınıftan 6. sınıfa geçmiş öğrenciler için teknoloji ile zenginleştirilmiş ve yenilikçi yöntemler içeren, aktif katılımı esas alan, bilim, sanat ve spor etkinliklerinden oluşan bir bilim ve doğa projesi gerçekleştirmektir. Projenin hedef kitlesi Çanakkale ili genelinde köy okulunda öğrenim gören ve köyde yaşayıp taşıma yoluyla öğrenim gören 24 öğrencidir. 5 gün boyunca Troya Antik Kenti ve Müzesi, Kazdağları, Çanakkale Halk Bahçesi, Ulupınar Gözlemevi ve atölyelerde 26 farklı etkinlik gerçekleştirilecektir. Etkinlikler yapay zekâ, artırılmış gerçeklik, kodlama ve 3D tasarım gibi yenilikçi teknolojilerin bilim, sanat ve doğadaki uygulamalarını içermektedir. Aynı zamanda STEM, ritim ve orff, yaratıcı drama, eğitsel oyunlar ve sportif uygulamalar bulunmaktadır. Etkinliklerin gerçekleştirilmesinde 23 eğitmen (18 akademisyen, 4 uzman öğretmen ve 1 mühendis) ve 9 kişilik sorumlu ekip (1 yürütücü, 3 uzman, 4 rehber, 1 sağlık personeli) görev alacaktır. Proje ile öğrencilerin kendi teknolojik araçlarını üreterek uygulayabilmeleri, doğa gözlemleri, saha çalışmaları ve deneyler ile çevre kirliliğinin boyutlarını anlayıp çözümler üretebilmeleri, çevreye ve doğaya yönelik farkındalık geliştirmeleri, bilim, sanat ve spor ile harmanlanmış etkinliklerde eğlenerek öğrenmeleri, güncel bilimsel konularda anlayış geliştirerek bilimsel okuryazarlıklarının artması hedeflenmektedir. Ön test-son testler ve öğrenci günlüklerinin değerlendirilmesi ile öğrencilerin proje boyunca 21. yüzyıl becerileri, bilimsel tutumları ve çevreye yönelik duyuşsal özelliklerindeki değişimler tespit edilecek ve gelecek çalışmalar için öneriler sunulacaktır. Proje etkinlikleri, etkinliklerin sonuçları, etkileri ve proje kitapçığı proje web sayfasında, sosyal medya hesaplarında, proje ekibinin kişisel ve kurumsal web sayfaları ile sosyal medya hesaplarında paylaşılması yoluyla yaygınlaştırılacaktır. Bunun yanında proje sonuçları bilimsel yayına dönüştürülecek ve bilimsel toplantılarda sunulacaktır.
Hedef Kitle
5. Sınıftan 6. Sınıfa Geçmiş Dezavantajlı Ortaokul Öğrencileri
Anahtar Kelimeler
Temel Sanat Eğitimi, FeTeMM Eğitimi, Dezavantajlı Gruplar, Eğitimde Yenilikçi Uygulamalar, Bilimsel ve Teknolojik Okuryazarlık, Bilim Eğitimi, Bilim ve Doğa Kampları, Bilim İletişimi, Doğa Eğitimi, Çevre Eğitimi,