Proje Adı
Kutuplardan İznik Gölü'Ne İklim Krizi; Bilinçli Gençler İşbaşında-2
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
BURSA İZNİK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
11.11.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
15.11.2024
Proje Özeti
Bu proje, 16. Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı kapsamında desteklenmeye hak kazanan ve `?Kutuplardan İznik Gölü?ne İklim Krizi; Bilinçli Gençler İşbaşında?? projesinin devam projesidir. Bu projede, küresel iklim (İD) değişikliği ile ilgili temel kavramları, İD?nin sebepleri ve İD?nin çevre, insanlar ve diğer yaşam formları üzerindeki olumsuz etkileri ve bu etkileri azaltmak için alınabilecek tedbirler ile ilgili bilimsel bilginin, görselleştirerek ve etkileşimli uygulamalar yoluyla öğrenciler ile buluşturulmasını amaçlamaktadır. Ayrıca çeşitli araçlar ile bu konunun yaygınlaştırılmasını ve hedef kitlenin küresel İD kavramı ile ilgili bilimsel gerçekleri fark etmesini, araştırma, sorgulama ve öğrenme isteklerini artırmayı ve doğa için sorumluluk almalarını teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Projenin amacına ulaşması için, İD?nin farklı boyutlarına odaklanan etkinliklerden oluşan 5 günlük bir doğa eğitimi planlanmaktadır. Proje, İznik İlçe MEM koordinatörlüğünde, İznik Belediyesi, İznik Kaymakamlığı, İznik Orman İşletme Müdürlüğü, İznik İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü işbirliği ile 11.11.2024-16.11.2024 tarihleri arasında DSİ İznik Eğitim Ve Dinlenme Tesisleri, İznik Gölü ve çevresi, İzzet Peste Su Sporları Kamp Eğitim Merkezi, Sansarak Kanyonu ve Tacir Kanyonu?nda düzenlenecektir. Projenin hedef kitlesini, Marmara bölgesinde herhangi bir lise türünde 10. ya da 11.sınıfta öğrenim gören 15 kız 15 erkek toplam 30 öğrenci oluşturmaktadır. Projenin ölçme-değerlendirme çalışmaları için nicel ve nitel yöntemler kullanılacaktır. Projenin kapsam ve içeriğini, Doğa Bilimleri alanında düzenlenecek olan etkinlikler oluşturmaktadır. Doğada uygulanacak ve bilimsel, etkileşimli ve yaparak yaşayarak öğrenme ortamı sunacak olan 14 farklı yöntem ile 17 adet öğrenme etkinliğinin yapılması planlanmıştır. Projenin soyut çıktıları; katılımcıların İD konusunda bilgi düzeylerinin artması ve çevreye karşı olumlu yönde tutum değişimi yaşamalarıdır. Projenin somut çıktıları; sanal bir fotoğraf sergisi, iklim değişikliği farkındalık videosu, iklim değişikliği konulu posterler, projeye katılan öğrencilerin kendi okullarında iklim değişikliği ile ilgili bir etkinlik yapmaları ve proje yürütücülerinin bir makale ve proje bülteni yazmaları planlanmaktadır.
Hedef Kitle
Marmara Bölgesinde Herhangi Bir Lise Türünde Eğitim Alan 10. Ve 11. Sınıf Öğrencileri
Anahtar Kelimeler
Geri Dönüşüm, Sürdürülebilirlik, Çevre Bilinci, Küresel İklim Değişikliği, Ekosistem, Biyoçeşitlilik, İklim Değişikliği Eğitimi,