Proje Adı
Sen Değiş, İklim Değişmesin!
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
FATMA-NURİ ERKAN BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
30.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
06.10.2024
Proje Özeti
Amaç Projede küresel dünyada önemli sorunlara yol açan iklim değişikliği konusunda katılımcılara farkındalık kazandırmak, iklim eylemi üzerinde yaşanan sorunların farkına varıp bu sorunlara yaratıcı çözümler getirmek, interaktif uygulamalarla çevre ve iklim değişikliği hakkında farkındalıkları artırıp konuyu alt boyutlarıyla ele alıp bilgilendirme sağlamak amaçlanmıştır. Kapsamı ve hedef kitlesi Millî Eğitim Bakanlığı?na bağlı ilkokul ve ortaokullarda uygulanan çevre eğitimi dersinin adı; Paris İklim Anlaşması, MEB'in Stratejik Planı, çeşitli kurum ile kuruluşların eylem planları ve Şura kararları dikkate alınarak "Çevre Eğitimi ve İklim Değişikliği" şeklinde değiştirilmiştir. Çevre Eğitimi ve İklim Değişikliği dersinin müfredatı, Talim Terbiye Kurulu?nun onayından geçmiş olup 2022-2023 eğitim-öğretim yılından itibaren okutulmaya başlanmıştır. Bu kapsamda projenin hedef kitlesi, köy okullarında görev yapan 10 sınıf, 10 sosyal bilgiler ve 10 fen bilgisi öğretmeni olmak üzere toplam 30 öğretmenden oluşacaktır. Eğitim tecrübesi yeterli olmayan ve imkânları merkezlere kıyasla daha az olan bu öğretmenlere gerekli imkânlar ve fırsatlar sunularak çağın gerektirdiği donanımlarda 21. yüzyıl becerilerine ve yetkinliklerine sahip, küresel sorunlara karşı farkındalık kazanmış öğretmenler olarak öğrencilerine ve çalıştıkları bölgelere eğitim vermelerine olanak sağlamak projenin önceliği olmuştur. Yöntemi ve sonucu Projede; 02-08 Eylül 2024 tarihleri arasında, açık ve kapalı uçlu deneyler, argümantasyon, artırılmış, sanal ve karma gerçeklik, işbirlikli grup çalışmaları, gözlem, yaratıcı drama, içeriği sanatsal faaliyetlerle desteklenen etkinlikler, bilimsel gezi ve saha çalışmaları, sergi, gösteri, tahmin et-gözlem-açıkla, panel, dijital öyküleme, STEAM uygulamaları, dijital oyun, öyküleme gibi çeşitli öğretimsel yöntemleri ve aktiviteleri kapsayan toplam 22 faaliyete yer verilmesi planlanmaktadır. Konu dağılımı açısından birbirini tamamlayan bu etkinlikler; bütüncül bir bakış açısına odaklanmış ve yaparak-yaşayarak öğrenme modeline uygun biçimde tasarlanmıştır. Bu etkinliklerle projeden beklenen en önemli sonuç; iklim değişikliğinin etkilerinin ve sonuçlarının farkına varıp, küresel sorunlara ve en önemlisi iklim değişikliğine yönelik farkındalıkları ile öğretimsel beceri ve yetkinlikleri geliştirilmiş öğretmenlerin yetişmesini desteklemektir. Ayrıca, katılımcıların çevrelerine karşı olumlu tutum geliştirmeleri, bu anlamda akranlarına örnek teşkil etmeleri de beklenmektedir.
Hedef Kitle
1.Grup Rize İlinde Görev Yapan Kadrolu Köy Okulu Öğretmenleri: 5 Sınıf Öğretmeni-5 Fen Bilgisi Öğretmeni-5 Sosyal Bilgiler Öğretmeni
2.Grup Rize İlinde Görev Yapan Kadrolu Köy Okulu Öğretmenleri: 5 Sınıf Öğretmeni-5 Fen Bilgisi Öğretmeni-5 Sosyal Bilgiler Öğretmeni
Anahtar Kelimeler
Farkındalık, Küresel İklim Değişikliği, Çevre, Doğa Eğitimi,