Proje Adı
Türkiye Yüzyılı Öğretmenleri Doğa Bilim Akademisi
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ŞEHİT FERHAT ÜNELLİ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
24.08.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
30.08.2024
Proje Özeti
Eğitimcilerin, özellikle ülkemizde eğitimin ilk basamağında yer alan sınıf öğretmenlerinin bilimsel bakış açısına sahip olmaları, güncel bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilmeleri etki alanlarındaki öğrencilerin, meslektaşlarının ve toplumun gelişmesi ve ilerlemesi için büyük önem taşımaktadır. Sınıf öğretmenleri, ülkemizin geleceği olan ve önümüzdeki yüz yılı şekillendirecek çocuklarımıza bilimin kapısını açmakta, gelişimlerini destekleyerek 21. yüzyıl becerilerini edinmelerini sağlamada anahtar rol üslenmektedirler. Bu düşünceyle hazırlanan projenin amacı sınıf öğretmenlerinin; bilişim, ekoloji, doğal ve kültürel miras, astronomi ve temel bilimler temaları kapsamında hazırlanan eğitim etkinlikleri ile doğada, laboratuarda, bilim merkezinde, tarihi mekanlarda güncel teknolojiler ve yenilikçi yaklaşımlarla tanışmalarını sağlamaktır. Hazırlanan proje ile dijital çağın değerleri, eğitsel oyunlar ve uygulamalar, artırılmış ve sanal gerçeklik, yapay zekâ, STEAM, iklim değişikliği, sürdürülebilirlik, karbon ayak izi, doğal yaşam, bilim tarihi, doğal ve kültürel zenginliklerimiz, uzay ve gökyüzü gözlemi gibi alanlarda öğretmenlerin bilgi edinmeleri ve deneyim kazanmalarına imkân tanınacaktır.Proje kapsamında, TR 83 Bölgesi?nde (Amasya, Çorum, Tokat ve Samsun) görev yapan, köy okulları ve yatılı ilköğretim bölge okulları gibi dezavantajlı çocukların eğitim gördüğü okullar başta olmak üzere ilkokullarda görev yapan 30 sınıf öğretmenine yönelik 26-30 Ağustos 2024 tarihleri arasında 5 günlük bir eğitim kampı düzenlenecektir. Kamp boyunca tüm eğitimler uygulamalı etkinliklerle alanında uzman akademisyen ve eğitimciler tarafından yürütülecektir. Eğitim içerikleri; açık ve kapalı uçlu deney, animasyon ve benzetim (simülasyon), artırılmış ve sanal gerçeklik, bilgi işlemsel düşünme, bilimsel gezi ve saha çalışması, dijital oyun ve öyküleme, doğal ve yaban hayatı gözlemi, eğitsel oyun, mobil uygulamalar, oyunlaştırma, sergi, STEAM, tartışma, seminer ve yaratıcı drama yöntemleri kullanılarak hazırlanmıştır. Eğitimler öncesinde, proje sürecinde ve sonunda kullanılacak ölçme ve değerlendirme araçları ile projenin etkililiği incelenecektir. Yaygınlaştırma faaliyetleri ile toplumun her kesiminden insanın proje çıktılarından yararlanması sağlanacak, çarpan etkisi yapacak uygulamalarla eğitimde kalitenin yükselmesine, bilime olan ilgi ve merakın artmasına katkı sağlanacaktır.
Hedef Kitle
Sınıf Öğretmeni
Anahtar Kelimeler
Bilim Okuryazarlığı, Sınıf Öğretmeni, Doğa Eğitimi,