Proje Adı
Hay(M)At- Hayatın İçindeki Matematik
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
SAMSUN CANİK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
23.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
28.09.2024
Proje Özeti
Okul dışı matematik öğretimi faaliyetleri ile öğrencilerin matematik dersine olan ön yargılarının kalkmasına, matematik okuryazarlığı öz yeterliliklerinin artması, motivasyonlarının ve ilgilerinin artması ile öğrencilerin matematik dersine olan bakış açılarının olumlu yönde değişmesine katkı sağlanması amaçlanmıştır. Okul dışı matematik eğitimi ile öğrencilerin doğada var olan matematikle buluşmaları sağlanacak, hayatın içindeki matematiği keşfetmeleri, bilginin etkileşimli uy-gulamalarla soyuttan somuta dönüştürülmesi beklenmektedir. Proje Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğünün SAMGİS(Öğrenci Gelişim İzleme Sistemi) üzerinden yapılan sınavlarda matematik ortalaması orta ve düşük (60 puan ve altı ) olan okulların öğrencileri arasından sosyo-ekonomik düzeyi düşük ve dezavantajlı öğrencilere öncelik verilerek seçilecek 24 öğrenci (5. ve 6. sınıf) ile gerçekleştirilecektir. Proje kapsamında yürütülecek etkinliklerin içeriklerine uygun olarak Canik Orman Okulu, Canik Keşif Kampüsü, Atakum Tabiat ve Orman Okulu, Tekkeköy Geri Dönüşüm Tesisi, Çakallı Taşhan, Çivisiz Camii ve çevresi seçilmiştir. ?Hayatın İçindeki Matematik? projesi, 03-08 Haziran 2024 tarihleri arasında Samsun ili sınırları içerinde bulunan doğal öğrenme ortamlarında etkileşimli ve uygulamalı matematik etkinlikleri ile öğrencilerin hayatlarının her alanında bulunan matematiği keşfetmeleri, farklı bakış açısı kazanmalarına katkı sağlanması planlanmaktadır. Bunun yanı sıra çevre, doğa, iklim, sürdürülebilirlik konularında farkındalıklarının artması da hedeflenmektedir. Çalışmada nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma araştırma deseni kullanılacaktır. Katılımcıların ön test ve son test verileri arasında anlamlı fark olup olmadığını test etmek için Mann Whitney-U testi kullanılacaktır. Projenin veri toplama araçları olarak; ?Matematik Öğrenme Motivasyon Ölçeği?, ?Matematik Okuryazarlığı Öz Yeterlilik Ölçeği?, ?Günlük Değerlendirme (Günlük Etkinlik Değerlendirme Formu ve web 2.0 Menti)?, ?Katılımcı Proje Değerlendirme Formu? kullanılacaktır. Etkinliklerde ortaya çıkan öğrenci ürünleri (fotoğraf, resim, tasarım vb.) etkinliğin son günü sergilenecektir. Ayrıca bu ürünler fotoğraflanarak e-albüm olarak proje web sitesinde yayınlanacaktır. Proje ile katılımcıların hayatın içindeki matematiği keşfederek farklı bakış açısı geliştirmeleri, matematik öğrenme motivasyonlarının ve matematik okuryazarlığı öz yeterliliklerinin olumlu yönde gelişmesine, doğaya ve çevresine karşı duyarlı bireyler olmalarına katkı sağlanması beklenmektedir.
Hedef Kitle
5. Ve 6. Sınıf Öğrencileri-Samsun İli
Anahtar Kelimeler
Okul Dışı Eğitim, Disiplinler Arası Çalışma, Motivasyon, Doğa Eğitimi, Matematik Eğitimi, Matematik Okuryazarlığı,