Proje Adı
Mühendislik Dünyasına Yolculuk
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ŞEHİT MURAT AKDEMİR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
14.10.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
19.10.2024
Proje Özeti
Mühendis, bilimin ışığında insanlığın ihtiyaçlarını karşılamak için en az maliyetle en verimli sistemler veya teknolojiler üreten kişi olarak tanımlanabilir. ?Mühendis Dünyasına Yolculuk? projesi ile hedef kitledeki bireylere mühendislik ana teması ile 21. yüzyıl becerileri kazandırılması, mühendislik mesleği hakkında bilgi aktarılması, eğitim öğretimin çeşitlendirilerek okul dışına çıkarılması; farklı eğitim yöntemleri kullanılarak sosyal, iletişim, düşünme, araştırma ve öz yönetim becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Projenin hedef kitlesini Karabük ili Safranbolu ilçesinde 2024-2025 öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığı?na bağlı devlet ortaokulları ve imam hatip ortaokullarının 7. sınıflarında öğrenim görmekte olan öğrenciler arasından gönüllülük esasına göre seçilecek 40 öğrenci oluşturacaktır. Hedef kitlenin seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılacaktır. 6. sınıf matematik ve fen bilimleri notlarının yüksek olması, olumsuz davranış yaptırımı almamış olma, sosyo ekonomik durumunun düşük olması ve benzer bir tübitak projesinde yer almamış olma ölçüt olarak belirlenmiştir. Proje amacını gerçekleştirmek için hedef kitleye mühendislik alanları ile ilgili etkinlikler planlanmıştır. Hedef kitleye mühendislik alanlarını tanıtmak ve 21. yüzyıl becerileri kazandırmak amacıyla bilgisayar, kimya, elektrik, elektronik, havacılık ve uzay, gıda, malzeme, orman, tarım, yazılım, yapay zeka, tıp mühendisliklerinin çalışma alanlarına giren etkinlikler yapılacaktır. Projede 11 farklı kurum ile işbirliği yapılmıştır. Projede oyunlaştırma, seminer, deneysel çalışmalar, atölye çalışmaları, sanatsal aktiviteler, bilimsel gezi ve saha çalışmaları, ürün oluşturma, sanal gerçeklik ve sergi gibi etkinlikler ile katılımcıların yaparak, yaşayarak ve eğlenerek kalıcı öğrenmeleri sağlanmaya çalışılacaktır. Proje etkinliğinin değerlendirilmesi için ölçme aracı olarak ?Bana Bir Mühendis Çiz?, ?Mühendislik Bilgi Düzeyi Ölçeği?, `STEM?e Yönelik Tutum Ölçeği? ile sergi ve her günün sonunda gün içinde yapılanlar ile ilgili günlük şeklinde yazdırılacak web güncesi kullanılacaktır. Proje laboratuvar kapasitelerinin sınırlı olması, etkinliklerde öğrenciler ile yeterince ilgilenilmesi, öğrenci kontrolü ve güvenliği gibi nedenlerden dolayı katılımcıların ikiye ayrılarak (20+20) iki etkinlik döneminde toplamda 6 (3+3) ve kapanış programı olmak üzere toplam 7 günde gerçekleşecektir.
Hedef Kitle
2. Grup; 1. Grup
Anahtar Kelimeler
Mühendislik, FeTeMM Eğitimi, Bilim, Mühendislik Eğitimi,