Proje Adı
Tarsus Uzay Bilim Okulu
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
TARSUS Ü. SAĞLIK BİLİMLERİ F.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
11.11.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
15.11.2024
Proje Özeti
Projede, uzay bilim eğitimi programının çocukların bilimsel süreç becerilerine olan etkisi ile uzay genelinde dünya, yıldız, güneş, ay ve gezegenlerle ilgili kavramlar hakkındaki farkındalıkların incelenmesi amaçlanmaktadır. Projenin hedef kitlesini Mersin ili Tarsus ilçesinde yaşayan 60-72 aylık 25 sosyal dezavantajlı çocuk oluşturacaktır. Hedef kitleye Tarsus İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile gerekli yazışmalar yapılarak ulaşılması hedeflenmektedir. Hedef kitleye ulaşılmasında öncelikle İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün yönlendirmesi ve okullardaki yönetici ile öğretmen görüşleri doğrultusunda sosyal dezavantajlı bölgedeki devlet okulları belirlenecek, daha sonra bu okullardan tesadüfen belirlenen iki veya daha fazla anaokulundaki ya da anasınıfındaki çocuklar çalışmaya dahil edilecektir. Çocukların çalışmaya dahil edilmelerinde aile onamları ile gönüllü katılım esas alınacaktır. Proje, bir bilim merkezi olarak ifade edilen Mersin Bilim Köyü ve Mersin Bilim Köyü bahçesinde konumlanan Mobil Bilim Merkezinde gerçekleştirilecektir. Projesinin değerlendirilmesinde karma araştırma yönteminden yararlanılacaktır. Karma araştırma yöntemleri nicel ve nitel yöntemlerin bir arada kullanılmasına imkan sağlayarak araştırma sorularının tek bir yönteme göre daha detaylı incelenmesine imkan sağlamaktadır. Projenin nicel boyutunda ?Bilimsel Süreç Becerilerini Değerlendirme Aracı? (Turan, 2012) ve ?Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği? (Şahin ve ark., 2018) kullanılacaktır. Nitel boyutta ise ?görüşme?, ?gözlem?, ?günlük tutma?, ?portfolyo? ve ?resim çizme? tekniklerinden yararlanılacaktır. Ön değerlendirme ?Bilimsel Süreç Becerilerini Değerlendirme Aracı? ve ?Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği? ile uzay genelinde dünya, yıldız, güneş, ay ve gezegenlerle ilgili kavramlara yönelik olarak hazırlanan form kullanılarak yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılacaktır. Projenin uygulamasından sonra elde edilen son değerlendirmeler projenin etkililiğinin değerlendirmesini sağlayacaktır. Ayrıca projenin uygulama sürecinden 3 hafta sonra izleme-kalıcılık testi yapılarak elde edilen kazanımların kalıcılığı incelenecektir. Nitel boyutta proje sürecinde çocukların değerlendirmeleri ve uzmanların çocuklar ile ilgili değerlendirmeleri incelenecektir. Nicel ve nitel verilerin analizinde istatiksel paket programlarından yararlanılacaktır. Proje sonucunda hazırlanan ?uzay? temalı bilim eğitimi programının hedef kitlede yer alan çocukların bilimsel süreç becerilerini desteklemesi, uzay ve uzayla ilgili kavramlara karşı kazandıkları bilgi ve farkındalıklarının arttırması beklenmektedir.
Hedef Kitle
Okul Öncesi Dönem Çocukları
Anahtar Kelimeler
Uzay Bilimleri, Bilim Eğitimi, Bilimsel Süreç Beceriler,