Proje Adı
Çağlar Arası Çağrı: Diyarbakır'da İklimin Sesi
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
DİYARBAKIR SUR İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
08.07.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
14.07.2024
Proje Özeti
İklim değişikliği, dünyanın enerji dengesini değiştiren ve iklim sisteminin ısınmasına veya soğumasına yol açan ormansızlaşma, kentleşme, sanayileşme ve sera gazı emisyonları gibi insan faaliyetlerinin neden olduğu küresel bir sorundur. Bu zorlu süreçte, iklim değişikliğiyle mücadele etmek ve sürdürülebilir bir gelecek inşa etmek için bilinçlendirme kampanyaları, eğitimler ve projeler ile bireylerin ve kurumların toplumsal katılımını sağlayan çalışmalar yürütülmektedir. İklim değişikliği ile mücadelede ve İklim değişikliği farkındalığının yaygınlaştırılmasında eğitim kurumları ve çalışanlarının kritik bir rolü vardır. Sur İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan Çağlar Arası Çağrı: Diyarbakır?da İklimin Sesi projesi, 1-7 Temmuz 2024 tarihlerinde Diyarbakır?ın tarihi, kültürel ve doğal yapılarında yapılacak iklim değişikliği temalı etkinlikler yoluyla Milli eğitim Bakanlığına bağlı ilkokullarda görev yapan 24 sınıf öğretmeninin iklim değişikliği farkındalığını arttırmayı amaçlayan bir bilim kampı programıdır. Öğrencilerin iklim değişikliği konusunda gereken bilgi ve becerilerle donatılmasında öğretmenlerin önemli bir rolü olması nedeniyle projenin katılımcıları özellikle sınıf öğretmenleri olarak belirlenmiştir. İlkokul Hayat Bilgisi Öğretim programı, İlkokul Fen Bilimleri öğretim programında yer alan çevreye duyarlılık, mevsimler, iklim gibi konuların proje hedefleri ile ilişkilendirilebileceği ve bu sayede iklim değişikliği farkındalığının öğrencilere de aktarılabileceği düşünülmüştür. Projede iklim değişikliği konusunda birçok alan uzmanı; sunu, deney, gözlem, küçük ve büyük grup çalışmaları, eğitsel oyun, STEAM, drama vb. birçok yöntem ve tekniklerle iklim değişikliği farkındalığının arttırılması için atölyeler yürütecektir. Bilim kampı içeriğinin güncel ve gerçek yaşamla ilişkilendirilebilir olmasına özen gösterilmiştir. Kamp süresinde alanında uzman eğitmenler tarafından İklim değişikliğinde; barajlar, biyolojik ve zoolojik çeşitlilik, yenilenebilir enerji kaynakları, hava kalitesi, su ve karbon ayak izi, su döngüsü, drama, iklim felsefesi gibi konulara yönelik etkinlikler tasarlanmıştır. Proje hedeflerine ulaşılma düzeyini ve bilim kampı sürecini değerlendirebilmek amacıyla hem sonuç hem de süreç odaklı değerlendirme tercih edilerek, nicel ve nitel ölçme araçları hazırlanmıştır. Projenin uygulanabilirliği için proje ekibinin görev ve sorumlulukları belirlenmiş ve kurumlar arası işbirlikleri sağlanmıştır
Hedef Kitle
Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı İlkokullarda Görev Yapan 24 Sınıf Öğretmeni
Anahtar Kelimeler
İklim Değişikliği Eğitimi, İklim Değişikliği Farkındalığı