Proje Adı
Bid-Mat: Bilgi İşlemsel Düşünme Araçlarıyla Matematik Kavramlarını Keşfetme Serüveni
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
SAMSUN BİLİM SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
10.06.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
14.06.2024
Proje Özeti
Dünya Ekonomik Forumu'nun Geleceğin Meslekleri Raporu'na göre, 2025 yılına kadar insanlar ve makineler arasındaki iş bölümündeki değişimlerle birlikte 85 milyon işin evrim geçireceği ve bu değişimin sonucunda 97 milyon yeni görevin ortaya çıkacağı öngörülmektedir. Bu görevler, bireylerden teknolojiyi kullanabilmelerinin ötesinde teknoloji ile üretebilen bireyler olmalarının beklendiğini göstermektedir. Küresel düzeyde yaşanan bu dijital dönüşüm, çağa ayak uydurabilmek için nitelikli insan gücüne duyulan ihtiyacı artırmış, bireylerde aranan özellikleri ve yeterlikleri değiştirmeye başlamış; problem çözme ve bilgi işlemsel düşünme gibi becerilere vurgu yaparak iş dünyasında yeni beklentileri ortaya koymuştur. Bu projenin temel amacı, Samsun'da öğrenim gören 7. sınıf öğrencilerine bilgi işlemsel düşünme araçlarıyla matematiksel kavramları keşfetme fırsatı sunarak, öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerinin gelişimine katkıda bulunmaktır. Projemiz, Samsun ilinin farklı bölgelerinden gelen 24 öğrenciye, alanlarında uzman eğitimciler eşliğinde çeşitli etkinlikler sunarak gerçekleştirilecektir. Katılımcı öğrenme yöntemleriyle kodlama, yapay zeka uygulamaları, eğitsel oyunlar, robotik, artırılmış gerçeklik uygulamaları gibi konularda etkinlikler düzenlenerek, öğrencilerin bilim ve teknolojiye olan ilgilerini artırmayı, merak duygularını canlı tutmayı amaçlamaktadır. 10-14 Haziran 2024 tarihleri arasında Samsun il merkezinde Samsun Bilim ve Sanat Merkezi'nde gerçekleştirilecek olan projemiz; yürütücü liderliğinde 2 uzman, 11 eğitmen, 4 rehber ve 1 sağlık personelinden oluşan bir ekip tarafından yönetilecektir. Projede, hem nitel hem de nicel araştırma yöntemlerini içeren karma yöntem araştırması uygulanacaktır. Bu çerçevede, proje öncesinde ve sonrasında gerçekleştirilecek olan "Ortaokul Öğrencileri İçin Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisine Yönelik Öz Yeterlik Algısı Ölçeği" ve "Ortaokul Öğrencileri İçin Problem Çözme Becerilerine Yönelik Algı Ölçeği" ile katılımcıların görüşlerini içeren öğrenme günlükleri incelenerek eğitimlerin etkililiği değerlendirilecektir.
Hedef Kitle
Ortaokul Öğrencileri
Anahtar Kelimeler
Problem Çözme Becerileri, Bilgi İşleme Süreçleri, Kodlama, Teknoloji Destekli Matematik Eğitimi,