Proje Adı
Matematiğin İçinde Hayat Var!
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
DUMLUPINAR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
23.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
28.09.2024
Proje Özeti
Doğanın muazzam kitabının dili matematiktir. Galileo
Proje, 23-28 Eylül 2024 tarihlerinde Afyonkarahisar sınırları içerisinde Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı projesi olarak hazırlanmıştır. Projenin amacı, proje katılımcılarının matematiğin içinde hayatın olduğuna dair farkındalık kazanmalarını ve bilinçlenmelerini sağlamaktır. Multidisipliner bir yaklaşımla hazırlanan Matematik, Geometri, Bilişim Teknolojileri, Teknoloji ve Tasarım, Fen ve Teknoloji, Mimarlık, Finans, Sosyal Bilgiler, Tarih, Felsefe, Mutfak Sanatları, Görsel Sanatlar ve Müzik alanları ile ilgili proje etkinlikleri ile hedef kitlenin "Matematik hayatın neresinde?" sorusunun cevabı olan "matematik=hayat" mantığını kavramaları ve matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmeleri amaçlanmıştır. Hazırlanan etkinliklerle hedef kitlenin aktif bir şekilde yapan-yaşayan-üreten merkezli bir yaklaşımla iş birliğine dayalı çalışmalar yapma sürecine dahil olması, matematiksel olgu ve bilgilerin fark ettirilmesi ve kazandırılması, matematik okuryazarlığının geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması hedeflenmiştir. Ayrıca hedef kitlenin bilimsel düşünme ve uygulama konusunda merak duygularının ve öğrenme isteklerinin artırılması ve özgüvenlerinin geliştirilmesi amaçları güdülmüştür.
Projede Afyonkarahisar, Eskişehir ve İstanbul illerindeki bilim insanları ve Dumlupınar Bilim ve Sanat Merkezi' nde görevli öğretmenler uzman, eğitmen ve rehber olarak görev almıştır. Projenin hedef kitlesini, Dumlupınar Bilim ve Sanat Merkezi' nden 11-12 yaşlarında özel yetenekli 30 kişi oluşturmuştur. Projenin ölçme aşamasında amaçlanan hedeflere ne düzeyde ulaşıldığını ölçmek ve hedef kitlede beklenen gelişim ve değişimi tespit etmek için "Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği (Önal, 2013)", "Matematik Kaygısı-Endişesi Ölçeği (Özdemir & Gür, 2011)" ve "Matematik Özyeterlik Ölçeği (Umay, 2001)" kullanılmıştır. Proje sürecinde öğrencilerin yaşadığı deneyimleri ve uygulanan eğitimlerin niteliği hakkında da fikir elde etmek amacıyla öğrenci günlükleri kullanılmıştır. Proje ile katılımcılar matematik ile hayat arasındaki ilişkinin farkında olarak ve edindikleri bilgileri kullanarak yaşamlarını, matematiğe karşı pozitif algı ve duygu içerisinde anlamlı bir şekilde sürdürebileceklerdir. Ayrıca matematik okuryazarlığı gelişen katılımcılar, günlük yaşamlarında karşılaşabilecekleri problemlerin önüne geçmiş olacaklardır. Bu katılımcıların yaşamlarına ve eğitim hayatlarına devam edip, lise ve üniversiteye gidecekleri ve farklı sektörlerde geliştirecekleri kariyerleri düşünüldüğünde, katılımcılara aktarılan bilgi ve deneyimlerin olumlu sonuçlar doğurduğu öngörülmüştür.
Hedef Kitle
Hedef Kitleyi, Dumlupınar Bilim ve Sanat Merkezi' nden 11-12 Yaşlarında Özel Yetenekli 30 Kişi Oluşturacaktır.
Anahtar Kelimeler
Hayat, Matematik, Doğa Eğitimi, Bilim.