Proje Adı
Güvenli Bir Yarın İçin Genç Zihinlerde Afet Bilinci Eğitimi
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
KONYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
03.06.0204
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
08.06.2024
Proje Özeti
Afet ve Acil Durum Yönetim Başkanlığı (AFAD), afeti, toplumun tamamı veya belli kesimleri için fiziksel, ekonomik ve sosyal kayıplar doğuran, normal hayatı ve insan faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan doğa, teknoloji veya insan kaynaklı olay olarak tanımlar. AFAD, özellikle vurgular: "Afet bir olayın kendisi değil, doğurduğu sonuçtur" (AFAD, 2023). Sosyal bilimler literatürü, afetlerle ilgili bir dizi önemli kavramı içerir. Kriz, afet, risk, risk yönetimi, acil durum, tehlike, hasar ve önleme gibi terimler, afetle ilgili geniş bir bilgi ve anlayış yelpazesi sunar. Afet yönetimi, insanlığın tarih boyunca karşılaştığı afetlere karşı bir tepki olarak ortaya çıkmıştır. Erkal ve Değerliyurt'un belirttiği gibi, insanlar geçmişte afetlerle baş etmek adına önlemler almış, ancak bu olayların sıklığı ve etkileri dünya genelinde farklılık göstermiştir (Erkal & Değerliyurt, 2011). Afet yönetimi, afet öncesi, afet sırası ve afet sonrası aşamaları içerir. Bu kapsamlı yaklaşım, afetlere karşı direnç kazandırmayı, etkin müdahale ve iyileşmeyi amaçlar. Türkiye'de, Afet ve Acil Durum Yönetim Başkanlığı (AFAD), afetlerle mücadelede merkezi bir rol oynamaktadır. AFAD'ın yürüttüğü projelerden biri olan "Afet Bilgi Sistemleri", afet öncesi, sırası ve sonrasında doğru ve hızlı bilgi üretmeyi amaçlayan bir bilişim ve yönetişim sistemini içerir (Çoşkun, 2021). Bu bağlamda, ortaokul öğrencilerine yönelik olarak tasarlanan TÜBİTAK 4004 Doğa ve Bilim Okulları Programı, öğrencilere doğal afetlerin bilimsel, sosyal ve ekonomik boyutlarını kavratmayı, afetlere karşı bilinçli ve hazırlıklı bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Projede, okul dışı öğrenme ortamları olan bilim merkezi, Sille Tabiat Okulu ve Sancak İtfaiye Eğitim Merkezi Bahri Dağdaş Tarımsal Araştırmalar Kuraklık Merkezi? nde gerçekleştirilecek etkileşimli ve uygulamalı eğitimler, öğrencilerin afet bilinci kazanmalarını destekleyecektir. Bu program, öğrencilerin bilimsel düşünme becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunacak ve onları çevreleriyle etkileşim içinde bilinçli bireyler olarak yetiştirecektir. Özellikle simülasyon alanları, öğrencilere gerçekçi deneyimler sunarak afet durumlarında nasıl hareket edeceklerini öğrenmelerine olanak tanıyacak ve bu deneyimler afet bilincini güçlendirecektir.
Hedef Kitle
6. Ve 7. Sınıf Öğrenciler
Anahtar Kelimeler
Kuraklık, Afet Sonrası İlk Yardım Lojistiği, Su Erozyonu, Yangın, Afet, Afet, Deprem, Afet Eğitimi,