Proje Adı
İklim Değişirken Bir Hayalimiz Vardı; Suya, Toprağa, Rüzgâra Söyledik.
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ELAZIĞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
23.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
28.09.2024
Proje Özeti
Sonu gelmeyecek gibi davrandığımız gezegenimizde doğanın hızla yok olmaya devam etmesi sonucunda insanlığı çeşitli felaketlerin beklediğini söyleyebiliriz. Toplumda dünyanın kaynaklarının sürdürülebilirliği için ciddi davranış değişikliği oluşturabilmeye yönelik bilimsel araştırmalara ihtiyaç oluğu bilinmektedir. Bu nedenle iklim değişikliği farkındalığı oluşturulması ve yenilenebilir enerji kaynaklarına dikkat çekilmesi amacıyla bu proje yapılandırılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yayımlanan Çevre Eğitimi ve İklim Değişikliği Dersi Öğretim Programı (ÇEİDP), Birleşmiş Milletler (BM) 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA) açısından değerlendirmeler yapılarak etkinlikler hazırlanmıştır. Projede gündelik yaşamla ilişki kurulması açısından örnek olay yönteminin kullanılması planlanmıştır. Uygulamalar süresince nitel ve nicel veriler elde edilerek uygulanan etkinliklerin öğrenciler ve öğretmenler üzerindeki etkileri tespit edilmeye çalışılacaktır. Hedef kitle 6 Şubat 2023 tarihli Kahramanmaraş merkezli depremden etkilenen 11 il de bulunan Bilim ve Sanat Merkezlerine (BİLSEM) devam eden öğrenci ve öğretmenlerden oluşacaktır. 7.sınıf düzeyinde her ilden 1 kız 1 erkek öğrenci olmak üzere 22 öğrenci, her ilden 1 öğretmen olacak şekilde 11 katılımcı öğretmenden oluşması yönünde planlama yapılmıştır. Yaşanan deprem nedeniyle öğretmen ve öğrenciler üzerinde sosyal, duygusal yönden oluşan travmaların hafifletilebilmesi açısından farklı çalışmalara ihtiyaç duyulacağı aşikârdır. BİLSEM öğrenci ve öğretmenlerinin seçilmesinde amacımızı ise; yerüstü hazineleri olarak bilinen özel yetenekli çocuklar desteklenebilirse onlar, geleceğin mucitleri olabileceklerdir düşüncesi oluşturmaktadır. Yaşamlarının herhangi bir kesitinde karşılaştıkları bir durum onlarda kıvılcımlar oluşturabilecek ve gelecek hayallerini besleyebileceklerdir. Bu proje ile iklim değişikliğinin etkileri farklı disiplinlerden oluşturulan etkinliklerle yenilenebilir enerji kaynaklarına dikkat çekilerek öğrencilerin hayal etme ve üretme potansiyellerinin beslenmesine katkı sağlanacağı düşünülmektedir. Eş zamanlı olarak Bilsem öğretmenlerinin alana yönelik etkinlik üretebilecekleri çalıştay düzenlenmesi ve illerine döndüklerinde projenin yaygınlaştırma çalışmalarını yürütmeleri açısından oldukça önemli görülmektedir. Özel yetenekli öğrencilerin olağanüstü potansiyellerini geliştirmek iklim değişikliği farkındalığı oluşturulması için çaba göstermek gereklidir. Özellikle derinleştirme aşamasında yenilenebilir enerji kaynakları uygulamalarına yönelik özgün öneriler sunmalarını sağlamaya çalışmanın ülkemizin bugünü ve geleceği açısından oldukça önemli olduğu düşünülmektedir.
Hedef Kitle
Projeye Katılan Öğrencilerin Her İlden 1 Öğretmenleri; Depreminin Yaşandığı 11 İl de Bulunan Bilsem'e Devam Eden Öğrenci 7. Sınıf Öğrencileri
Anahtar Kelimeler
Üstün Yetenekli Öğrenciler, İklim Değişikliği, Yenilenebilir Enerji, Sürdürülebilir Enerji,