Proje Adı
Gökyüzünün Mozaiği
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
GAZİANTEP NİZİP İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
09.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
13.09.2024
Proje Özeti
Evren, gizemi hala çözülememiş uçsuz bucaksız bir keşif alanıdır. Bu alanın en önemli bilim dallarından biri de astronomidir. Astronomi gözlemlerinin çok sayıda efsaneye konu olduğu görülmektedir. Bu noktadan hareketle bu çalışmada efsanelerin gök bilimine olan katkısı üzerinde durularak evrenin bilimsel mozaiğine dikkat çekilmiştir. Aynı zamanda gelişen teknolojinin uzay gözlemleri üzerinde yararları olduğu kadar çevre üzerindeki zararlarına da değinilerek uzay çöplüğü ve ışık kirliliği gibi sorunlara yer verilmiştir. Bu proje ile öğrenici grubun; disiplinler arası çalışma, merak ve araştırma duygularını geliştirme, astronomi temelli yazarlık becerilerini geliştirme, doğa gözlemlerini bilimsel bakış açısıyla yapabilmeleri amaçlanmaktadır. Projenin hedef kitlesi; Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki okullarda görev yapan 24 öğretmendir (sınıf ve/veya fen bilimleri öğretmenleri). Astronomi müfredatının bu seviyelerde yoğun olması ve yaygın etkinin arttırılması amaçlarından hareketle bu iki branş seçilmiştir. Aktif ve kubaşık öğrenmeyi bir arada sunan proje; öğrenicilerin analiz, sentez, değerlendirme basamaklarına yönelik üst düzey becerilerini kapsar. Ayrıca çoklu zekâyı da önemseyip mantıksal, uzamsal, kinestetik, sosyal ve doğacı zekâ alanlarına sahip kişilerin etkili şekilde öğrenmelerini ve üç boyutlu düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. 5 gün sürecek olan programda simülasyon, bilimsel geziler, doğa gözlemi, yaratıcı drama, yaratıcı yazarlık, panel ve sergi alanlarında 21 etkinlik bulunmaktadır. Projenin ölçme değerlendirme aşamasında 4 ölçek ve nitel değerlendirme araçlarıyla projenin amaçlarına ulaşılma derecesi ölçülecektir. Astronomi Tutum Ölçeği, Bilime Karşı Tutum Ölçeği, Daimi Bilim Öğrenme Motivasyonu Ölçeği, Sürdürülebilir Çevre Eğitimine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılarak öğrenicilerin astronomi, doğa ve bilim alanındaki tutum ve becerileri değerlendirilecektir. Alan yazında görüldüğü üzere öğretmenlerin uzay çalışmaları konusunda eğitime alınmaları ve bu konuda öğrencilere eğitim verilmesi ve dikkatlerinin gökyüzüne doğrultulması önemlidir. Sonuç olarak evrimleşen dünyaya adapte olunarak yenilik ve gelişim yolunda önce öğretmen daha sonra da öğretmenler aracılığıyla öğrencilere astronomi merakının kazandırılması ve bu kazanımın disiplinler arası kullanımı amaçlanmaktadır. Böylece teorik bilgi pratikle harmanlanarak, öğrenme ve yenilik becerileri ile kariyer ve hayat becerileri mümkün olduğunca ilişkilendirmeye çalışılacaktır.
Hedef Kitle
Sınıf Ve Fen Bilimleri Öğretmenleri
Anahtar Kelimeler
Çevre Bilinci, Disiplinler Arası Çalışma, Astronomi Eğitimi, Gözlem, Yaratıcılık,