Proje Adı
Bugün Sınıfım Gökyüzüm
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
BARTIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
16.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
09.12.2024
Proje Özeti
Bu araştırmanın amacı, okul dışı öğrenme ortamlarına katılan dezavantajlı ortaokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik motivasyonları ile bu ortamlara ilişkin algılarının incelenmesidir. Açımlayıcı ardışık tasarım çerçevesinde yürütülen bu araştırma, Türkiye’de dezavantajlı bölge okullarında öğrenim gören 6. ve 7. Sınıf düzeyindeki 40 ortaokul öğrencisi ile yürütülmüştür. Veri toplama sürecinde algı ve motivasyon ölçekleri ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Ulaşılan nicel sonuçlar öğrencilerin okul dışı ortamlarına katılımları sonrasında motivasyon ve algı puanlarında artış olduğunu ancak bu artışın istatistiksel olarak anlamlı olmadığını göstermiştir. Buna karşılık nitel bulgular, okul dışı öğrenme ortamlarının öğrencilerin bilişsel (anlamlı öğrenme, disiplinlerarası ilişki kurma vb.) ve sosyo-duygusal gelişimlerine önemli katkılarını (sosyal etkileşim vb.) ortaya koymuştur. Sonuç olarak okul dışı öğrenme ortamlarının uzun vadeli ve disiplinlerarası yaklaşımlarla eğitim programlarına entegre edilmesinin öğrenci motivasyonunu artırma potansiyelinin yanı sıra, özellikle dezavantajlı öğrenciler için öğrenme eşitsizliklerini azaltma konusunda umut vaat ettiği söylenebilir.
Hedef Kitle
Ortaokul düzeyindeki 6 ve 7. Sınıf öğrencileri
Anahtar Kelimeler
Okul dışı öğrenme ortamları, matematik eğitimi, disiplinlerarası ilişkiler, dezavantajlı öğrenciler, motivasyon ve algı.