Proje Adı
Okul Öncesi Eğitimde Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Matematik Uygulamaları
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
SAMSUN ATAKUM İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
01.07.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
06.07.2024
Proje Özeti
21. yüzyıl becerileri kapsamında On İkinci Kalkınma Planında belirlenen hedeflerde erken yaşlarda bireylerin yetenek ve kapasitelerinin arttırılması amacıyla bilim ve teknoloji doğrultusunda gelişimlerinin desteklenmesi ifade edilmiştir. Bununla birlikte erken çocukluk döneminden itibaren okul bahçelerinin fiziki koşullarının düzenlenmesi sınıf dışı ortamlara verilen önemine dikkat çekmektedir.Çocuğun gelişim aşamalarının desteklendiği okul öncesi dönem, matematik öğrenimine ilişkin standartların da öğrenildiği başlangıç noktasıdır. Bu kapsamda projedeki temel amacımız, okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarında çocuklara uygun öğrenme stratejileri ile matematik etkinliklerine ilişkin bilgi ve kavrayışlarının gelişmesi, matematiksel bilginin somutlaştırılması, etkileşimli uygulamalarla görselleştirilmesi ve çocukların matematiksel kavramları daha kolay anlamlandırmalarına ortamlar oluşturarak kavramsal beceri öğreniminin desteklenmesidir.Ayrıca okul öncesi dönem çocuklarının sayı, işlemler, cebir, geometri, ölçme ve veri analizi öğrenme alanları ile problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme temsil standartlarının öğretmenleri aracılığıyla yaparak yaşayarak deneyimlemeleri hedeflenmektedir. Projede 1-6 Temmuz 2024 tarihleri arasında Samsun ve çevre illerinde(Sinop, Amasya, Ordu) MEB veya MEB?e bağlı kurumlarda görev yapan 24 okul öncesi öğretmeni ile okul dışı öğrenme ortamlarında etkileşimli matematik uygulamaları üzerine eğitimler planlanmaktadır.Proje sürecinde uzman eğitmenler tarafından Samsun?da bulunan Sarıgazel Tabiat Parkı, Çakırlar Korusu,Kent Müzesi,Gazi İl Halk Kütüphanesi ve Alanlı Recep Asal Matematik ve Tabiat Okulu okul dışı öğrenme ortamlarında teorik ve uygulama eğitimleri yapılması planlanmaktadır. Projede karma yöntem kullanılacak olup, projeye katılan katılımcılara ?Matematiksel Gelişime İlişkin İnanışları? ölçeği, ?Okul Dışı Öğrenme ve Okul Dışı Öğrenmeyi Düzenleme Ölçeği? ve ?Kişisel Bilgi Formu? uygulanarak nicel veriler tek grup ön test ? son test karşılaştırmalı deneysel araştırma deseni kapsamında incelenecektir.Nitel veriler katılımcıların etkinlikler öncesi ve sonrasında yazdıkları okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik planların içerik analizi yapılarak incelenecektir.Diğer nitel veriler ise öğretmenlerin Eylül-Ocak 2024 tarihleri arasında okul dışı öğrenme ortamları uygulama videoları doküman analizi yöntemi ile eğitimin yaygın etkisi incelenecektir.Proje sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarında matematik uygulamalarına ilişkin bilgi ve kavrayışlarında arttırılması sağlanmaktadır.Projenin bu kapsamda alanyazında ilk çalışma olacağı dikkat çekmektedir.
Hedef Kitle
Okul Öncesi Öğretmenleri
Anahtar Kelimeler
Okul Dışı Eğitim, Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi, Okul Öncesi Eğitimi, Erken Çocukluk Eğitimi,