Proje Adı
Doğadan Algoritmaya
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
AHMET YÜKSEL ÖZEMRE BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
23.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
27.09.2024
Proje Özeti
Doğada yapılan gözlemler merak duygusunu harekete geçirir, bilgiyi ilk elden alma fırsatı verir. Bu nedenle doğa içerisinde tasarlanan etkinlikler gözlem ve akıl yürütme becerilerini geliştirebilir (Yürümezoğlu ve Karabey, 2020). Merak ve hayal gücü kullanımının oldukça önemli yer tuttuğu bilime, öğrencilerin ilgi duymalarını sağlamak Milli Eğitim Bakanlığı?nın da üzerine durdurduğu, önem verdiği konulardandır. Matematik, bize, gerçek dünyayı daha iyi kavrama ve yorumlama için gördüklerimizi zihnimizde anlamlandırma becerisi sağlar. Doğa bilimleri, matematiksel yöntem ile gözlemsel olguların birleşiminin ürünüdür (Sever, 2019). Canlı varlıkların karşılaştıkları problemler karşısında en uygun çözümü bulup ona göre davranmaları bilim insanlarının araştırmalarına konu olmuş ve bu araştırmalarda bilim insanları, doğadan esinlenerek oluşturdukları algoritmaları sıklıkla kullanmışlardır. Öğrencilerin algoritmaları anlamaları ve hayatı kolaylaştıracak algoritmalar tasarlamaları günlük hayatımızda karşılaştığımız problemlerin çözümü ve çağımızın bilimsel birikimine katkı sağlaması açısından önemlidir. Bu nedenle, matematiksel yapıları programlayan, bu programları algoritma tasarımlarında kullanabilen ve tasarladıkları algoritmaları hayatımızın çeşitli alanlarında uygulayan (Erbaş, 2005) bireylerin yetiştirilmesinin ülkemizin geleceğinde büyük rol oynayacağı düşünülmektedir. Projenin ana amacı, 2023 Liselere Giriş Sınavı sonuçlarına göre ilk yüzde 5?lik dilimdeki öğrencilerin doğadaki gözlemlerinden esinlenerek bilgisayar algoritma tasarımı yapabilmelerini sağlamaktır. Projenin hedef kitlesini İstanbul il sınırları içerisinde 2023 Liselere Giriş Sınavı sonuçlarına göre ilk yüzde 5?lik dilimden öğrenci alan okulların Hazırlık sınıfı, 9. ve 10. sınıflarında öğrenim gören 24 öğrenci oluşturmaktadır. Bu projede karma yöntem desenlerinden iç içe geçmiş desen kullanılacaktır. Ölçme değerlendirme aracı olarak Doğaya Bağlılık, Programlamaya Yönelik Tutum, Programlama Öz Yeterlik, Bilgisayarca Düşünme Beceri Düzeyi Ölçekleri, Kendini Yansıtma, Yarı yapılandırılmış Görüşme Formu, Program Değerlendirme ve Memnuniyet Anketi kullanılacaktır. Proje sonunda öğrencilerin doğaya yeni bakış açıları geliştirmeleri, doğanın algoritmalar için ilham kaynağı olabileceğini fark etmeleri, kendi gözlem sonuçlarıyla algoritma tasarlamayı ve algoritmaları problem çözmede kullanmayı öğrenmeleri beklenmektedir.
Hedef Kitle
Hazırlık Sınıfı, 9. Ve 10. Sınıf Öğrencileri
Anahtar Kelimeler
Doğa Esinli Algoritmalar, Matematiksel Programlama, Algoritma Tasarımı, Hesaplamalı Matematik, Bilim ve Doğa Kampları, Doğa Eğitimi, Bilgisayar Programlama, Algoritmalar,