Proje Adı
Yapay Zekâ Araçları Ve Doğa Bilimlerinin Buluşması: STEAM-Aıt
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ELAZIĞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
24.06.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
28.06.2024
Proje Özeti
Yapay Zekâ Araçları ve Doğa Bilimlerinin Buluşması: STEAM-AIT projesi, Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik (STEM) disiplinleri ile Yapay Zekâ Araçlarını (AIT) birleştirerek ortaokul öğrencilerine yönelik yenilikçi bir öğrenme deneyimi sunmayı amaçlamaktadır. Projenin merkezinde, öğrencilere STEAM-AIT disiplinlerinde güçlü bir temel oluşturarak kritik düşünme, problem çözme, yaratıcılık ve dijital becerilerini geliştirme fırsatı vermek bulunmaktadır. Proje, öğrencilere interaktif atölyeler, proje tabanlı öğrenme faaliyetleri ve eğlenceli deneyimler aracılığıyla STEAM-AIT disiplinlerinde temel kavramları anlama imkânı sağlamaktadır. Öğrencilere, yapay zekâ, robotik, kodlama, 3D tasarım gibi konularda pratik beceriler kazandırılacak ve kendi projelerini geliştirmeleri teşvik edilecektir. Hedef kitlesi Elazığ ilindeki sosyo-ekonomik açıdan dezavantajlı bölgelerdeki 7. sınıf öğrencileri olan projede, öğrenciler uzman eğitmenler ve rehberler tarafından desteklenecek, STEAM-AIT disiplinlerindeki bilgi ve becerilerini artırırken aynı zamanda yaratıcılıklarını ortaya koyabilecekleri bir ortam bulacaklardır. Projenin bir şekilde uygulanması durumunda, öğrencilerin STEAM-AIT disiplinlerine olan ilgilerinin artması, bu alanlardaki temel kavramları daha iyi anlamaları ve kendi projelerini başarıyla gerçekleştirmeleri beklenmektedir. Bu proje, STEAM-AIT disiplinlerine olan olumlu tutumu artırarak, öğrencilerin gelecekteki eğitim ve kariyer tercihlerinde bu alanlara yönelmelerine katkıda bulunacaktır.
Hedef Kitle
Elazığ İlindeki 7.Sınıf Ortaokul Öğrencileri
Anahtar Kelimeler
Bilimin Doğası, Yapay Zeka, Buhar,